۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۵۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85147734
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره‌مندی ساکنان مناطق حاشیه از فعالیت‌های فرهنگی و هنری افزایش می یابد

سنندج-ایرنا- سرپرست حوزه هنری کردستان گفت:شرایط و زیرساخت‌های لازم برای بهره‌مندی ساکنان مناطق حاشیه استان از فعالیت‌های فرهنگی و هنری افزایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، افشین آزادی عصر چهارشنبه در دیدار با شهردار ناحیه منفصل شهری نایسر، ارتقای شاخص‌های فرهنگی در این ناحیه را مهمترین و اصلی‌ترین برنامه حوزه هنری استان اعلام و اظهار کرد: فراهم سازی زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های فرهنگی وهنری در کنار فعالیت‌های عمرانی در نایسر توسعه متوازن در این ناحیه بزرگ شهری را رقم خواهد زد.

وی افزود: حوزه هنری استان کردستان با برنامه‌ریزی به صورت جدی انجام فعالیت‌های فرهنگی وهنری در نایسر را پیگیری می کند و درجهت تحقق بخشی این برنامه‌ها از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استانی و کشوری بهره خواهد برد.

سرپرست حوزه هنری کردستان با اشاره به نقش مردم دراجرای این برنامه‌ها ادامه داد: به دفتر هنرهای مردمی حوزه هنری استان کردستان مأموریت داده شده است تا با همکاری سایر ادارات و نهادها و مشارکت معتمدین و فعالان فرهنگی وهنری فعال در نایسر و دیگر مناطق حاشیه در سنندج نسبت به فراهم سازی شرایط بهره مندی نوجوانان و جوانان از ظرفیت های فرهنگی وهنری اقدام کنند.

وی با اشاره به سرانه صندلی سینمایی به عنوان یکی از مؤلفه های مد نظر توسعه شهری، گفت: با دراختیارقرار گرفتن فضای مناسب در محل مجتمع فرهنگی وهنری نایسر ۲ سالن سینمایی و تعدادی فضای جنبی جهت انجام کارهای فرهنگی و هنری در نایسر فراهم شده است و با توجه به پایان یافتن مراحل تجهیزو آماده سازی این بخش امیدواریم از ابتدای فصل تابستان شاهد آغاز به کار سینما و کلاس های آموزش هنری در نایسر باشیم.

شهردار نایسر نیز در این دیدار اظهار کرد: با توجه به نگاه شهردار مرکزی سنندج و اعضای شورای اسلامی شهر به توسعه نایسر بر مبنای فرهنگ، با همراهی و همکاری معتمدین نسبت به رفع کمبودها و ارتقای شاخص های شهری این ناحیه کارهای بسیار خوبی را انجام داده‌ایم.

داریوش ورمزیار به ساخت ۲ چمن مصنوعی در کنارمجتمع فرهنگی وهنری نایسر توسط شهرداری اشاره کرد و افزود: امیدواریم با کنار هم قرارگرفتن این امکانات سطح رضایتمندی و بهره‌مندی متوازن مردم نایسر از بسترهای فرهنگی، هنری و اجتماعی را شاهد باشیم.

وی به اقدامات ۱۴ ماهه شهرداری در نایسر اشاره کرد و گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱در زمینه آسفالت ۶۰ هزار مترمربع از معابر و کوچه ها آسفالت شده است و در سه ماه اخیر نیز در ۳۰ هزار مترمربع دیگر از معابر و کوچه های نایسر آسفالت و جدول کشی صورت گرفته است.

ورمزیار به طرح بزرگ مهار و هدایت آب های سطحی نایسر هم اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون این طرح که در نوع خود در استان بی نظیر است در مراحل پایانی قرار گرفته است و دیگر شاهد آب گرفتگی معابر اصلی نایسر از بابت آب های سطحی نخواهیم بود.

وی با اعلام آمادگی در زمینه کمک به محوطه سازی و آسفالت بخش های مربوط به مجتمع فرهنگی وهنری نایسر افزود: با توجه به ضرورت آغاز به کار سریعتر امکانات این مجتمع و علی الخصوص سینمای نایسر تمامی امکانات شهرداری را در زمینه‌های مورد نیاز در اختیار حوزه هنری قرار خواهیم داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha