۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۳۶
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85147764
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۵۰۰ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در خراسان جنوبی واگذار شد

بیرجند - ایرنا - هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به خانواده‌های مشمول قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" در استان خراسان جنوبی واگذار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیین تخصیص و واگذاری هزار و ۵۰۰ قطعه زمین در استان خراسان جنوبی روز چهارشنبه با عنوان "جشن وصال" به طور متمرکز در فردوس برگزار شد.   

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در این آیین گفت: واگذاری زمین به متقاضیان قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" دارای سه فرزند و بیشتر امروز به مناسب سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) از شهرستان فردوس آغاز شد و در سایر شهرستان‌ها ادامه می‌یابد.

سید محمدرضا طالبی افزود: امتیازات بسیار خوبی در طرح جوانی جمعیت برای زوجین جوان و خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در نظر گرفته شده تا خانواده‌ها نگران مدیریت زندگی، معیشت و مسکن خود نباشند.

وی تصریح کرد: مهمترین امتیازات، همین موضوع واگذاری زمین است که دغدغه خانواده‌های دارای فرزند بیشتر را مرتفع می‌کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در تامین زمین برای متقاضیان طرح جوانی جمعیت مشکلی در استان نداریم گفت: در تمامی شهرستان‌ها برای افرادی که مشمول قانون هستند، زمین ویلایی به صورت رایگان پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در شهر بیرجند هم در آینده نزدیک واگذاری زمین را خواهیم داشت و پیگیری‌ها در حال انجام است.

طالبی با اشاره به سالمندی و پیری جمعیت در کشور، گفت: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۲ ابراز نگرانی از سالمندی و پیری جمعیت داشتند و فرمودند که موضوع سالمندی و پیری جمعیت مسئله‌ای نیست که برای امروز و فردا قابل حل باشد بلکه موضوعی است که چنانچه گرفتار آن شویم، سال‌ها طول خواهد کشید که این مسئله حل شود.

وی گفت: پیری جمعیت پیامدهایی در حوزه‌های مختلف از جمله امنیت، اقتصاد و سلامت برای کشور خواهد داشت که همه ما باید آن را جدی بگیریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: یکی از عواقب پیری جمعیت ایجاد موضوعات امنیتی است چرا که امنیت برای هر کشوری جزو مهمترین و اساسی‌ترین مولفه‌ها است.

وی تصریح کرد: در موضوعات اقتصادی هم چرخ توسعه و رشد تولید کشور با دست توانمند و کارآمد نیروهای جوان به چرخش در می‌آید.

طالبی عنوان کرد: اگر به دنبال رشد تولید و توسعه کشور هستیم پس باید از ظرفیت نیروهای جوان و کارآمد استفاده کنیم، برخی کشورها که از موضوع جوانی جمعیت غفلت کردند در حال حاضر نیروی جوان خودشان را از کشورهای دیگر وارد می‌کنند.

وی با بیان اینکه پیری جمعیت موضوع سلامت را نیز به مخاطره می‌اندازد گفت: در دوران کرونا همه دیدیم که این بیماری بیشتر افراد مسن را درگیر کرد و در مدیریت بحران‌ها نیز نیروهای جوان نقش اصلی را برعهده دارند.

سرپرست اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم گفت: تاکنون بیش از هفت هزار نفر برای دریافت زمین در قالب قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" در استان ثبت نام کردند و این روند همچنان ادامه دارد.

میرمحمد مودی افزود: از این افراد ۶ هزار نفر تایید صلاحیت شدند و قرار بود در مرحله اول امروز همزمان با سراسر کشور در جشن وصال به ۷۵۰ نفر در استان زمین واگذار شود که با هماهنگی انجام شده با مسئولان کشوری این تعداد به هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه امروز مراسم قرعه کشی زمین برای ۶۸ نفر از متقاضیان طرح جوانی جمعیت در فردوس انجام شد، گفت: واگذاری زمین در همه شهرستان‌های خراسان جنوبی به صورت ویلایی و رایگان است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: البته براساس قانون هزینه آماده‌سازی زمین از متقاضیان گرفته می‌شود که دریافت هزینه آماده‌سازی هم دوره تنفس ۲ ساله دارد و در مدت هشت سال از متقاضیان اخذ خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha