۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۲۸
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85147789
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا: طالبان به حقوق بشر همه افغان ها احترام بگذارد

نیویورک – ایرنا- رابرت وود معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره افغانستان گفت: طالبان باید به حقوق بشر همه افغان ها احترام بگذارد.

به گزارش ایرنا، رابرت وود دیپلمات و معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت افزود: ما همچنان از طالبان انتظار داریم که دسترسی بدون مانع به کمک های بشردوستانه، شرایط امن برای امدادگران از هر جنسیت و ارائه مستقل و بی طرفانه کمک ها را فراهم کند. طالبان باید به حقوق بشر همه افغان ها احترام بگذارند.

نماینده آمریکا در نشست شورای امنیت با موضوع افغانستان گفت: ایالات متحده آمریکا بار دیگر محدودیت های طالبان بر توانایی زنان و دختران در استفاده از حقوق بشر خود را محکوم می کند. این محدودیت ها قابل دفاع نیست. آنها در هیچ جای دنیا دیده نمی شوند. ما خواستار لغو فوری این محدودیت ها هستیم. ما از سرکوب زنان و دختران توسط طالبان حمایت نخواهیم کرد.

دیپلمات آمریکایی اضافه کرد: محدودیت‌های شدید طالبان پاسخ قوی کشورهای همسایه افغانستان و سایر جامعه بین‌المللی را می‌طلبد.

رابرت وود ادامه داد: ادامه وخامت شرایط بشردوستانه در افغانستان – تا حد زیادی به دلیل مداخله طالبان در عملیات های بشردوستانه – منجر به آواره شدن بیشتر افغان ها در داخل این کشور خواهد شد. این جابجایی تعداد مهاجران و پناهجویان افغان را به کشورهای همسایه افزایش خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha