۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۵۱
کد خبر: 85147814
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آزادی ۵۱ مددجوی جرائم غیرعمد کرمان کلید خورد

۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۵۱
کد خبر: 85147814
آزادی ۵۱ مددجوی جرائم غیرعمد کرمان کلید خورد

کرمان - ایرنا - رییس کل دادگستری کرمان گفت: آزادی ۵۱ مددجوی جرائم غیرعمد این استان از امروز آغاز شد و تا پایان هفته قوه قضائیه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی روز چهارشنبه در آیین آزادی محکومان مالی جرائم غیرعمد زندان های کرمان به مناسبت هفته قوه قضائیه افزود: طی هفته جاری ۵۱ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد با کمک های ستاد دیه، ستاد دیه مرکز، صندوق تامین خسارت های بدنی، خیران و تسهیلات بانکی آزاد می شوند.

وی اظهار داشت: روسای حوزه های قضایی و دادستان های استان کرمان با بررسی پرونده مددجویان زندان ها، افراد واجد شرایط مرخصی ۱۰ روزه را شناسایی کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: یکی از برنامه های مهم هفته قوه قضائیه، آزادی مددجویان جرائم غیرعمد است.
وی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی الگوی موفقی از زندانبانی را به دنیا ارائه کرده است تصریح کرد: تلاش های انجام شده برای رفع مشکلات مددجویان زندان ها شایسته تقدیر است که بخشی از این خدمات را می توان در قالب اقدامات ستاد دیه مشاهده کرد.

حجت الاسلام حمیدی گفت: اشتغال و حرفه آموزی، توجه به معنویات، آموزش قرآن و ایجاد زمینه بازگشت افراد به زندگی دین مدارانه در زندان ها دنبال می شود.

وی افزود: امروز مدعیان حقوق بشر باید از نظام‌جمهوری اسلامی‌ درس بگیرند و با مشاهده واقعیت های موجود، در تبلیغات مسمومی که علیه این نظام انجام می دهند، تجدید نظر کنند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تصریح کرد: مسئولان زندان ها باید سیاست های جاری در زندان ها را برای رسانه ها و افکار عمومی تبیین کنند تا نقشه های پلید دشمنان قسم خورده این نطام نقش برآب شود.

وی تصریح کرد:حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در هیات امنای ستاد دیه افتخاری برای استان کرمان به شمار می رود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز از اقدامات مجموعه قضایی استان، ستاد دیه و سازمان زندان ها در کرمان تقدیر کرد و گفت: تلاش برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اقدامی پدرانه و احساس تکلیف الهی و انسانی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی افزود: باید در راستای پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از ورود مددجویان جرائم غیرعمد به زندان ها تلاش های مضاعفی صورت گیرد.

مدیر نمایندگی‌ستاد دیه استان کرمان نیز گفت: طبق سنوات گذشته در هفته قوه قضائیه زمینه آزادی تعدادی از مددجویان جرایم غیرعمد فراهم می شود که در هفته قوه قضائیه امسال زمینه آزادی ۵۱ نفر فراهم می شود.

سید حجت الله موسوی قوام افزود: کرمان از استان های موفق کشور در وصول تعهدات خیران در جشن های گلریزان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha