۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۱۴
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85147841
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه: سیاست‌های آمریکا و ناتو به برخورد قدرت‌های هسته‌ای منجر می‌شود

تهران- ایرنا- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داد که سیاست‌های تهاجمی آمریکا و ناتو ممکن است به برخورد مستقیم میان قدرت‌های هسته‌ای منجر شود.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، زاخارووا چهارشنبه در کنفرانسی خبری در مسکو گفت: خطر بزرگی که سیاست‌های تهاجمی برای تحمیل شکست راهبردی بر روسیه در مناقشه اوکراین ایجاد می‌کنند این است که خود آمریکا و ناتو را تحریک می‌کند تا خطر را افزایش داده و وارد یک مناقشه نظامی عمیق‌تر شوند.

وی افزود: روشن است که چنین سیاستی می‌تواند منجر به برخورد مسلحانه مستقیم میان قدرت‌های هسته‌ای شود.

زاخارووا اظهار کرد که روسیه کاملا به جدی بودن اوضاع آگاه است و «به طور منظم پیام‌های هشداردهنده‌ای به کشورهای غربی در این باره صادر می‌کند.»

وی تاکید کرد: اما مشکل اینجاست که غرب وسوسه عصبی ضدروسی و یک جنگ تمام‌عیار علیه کشور ما دارد. این مساله نشان می‌دهد آنها نمی‌خواهند موضع ما را درک کنند.

زاخارووا گفت: تمام مسئولیت وخامت اوضاع به عهده پایتخت‌های غربی است. ما به سهم خودمان فقط می‌توانیم با قاطعیت تاکید کنیم که روسیه مصمم است از منافع ملی خود دفاع می‌کند و غرب نباید در این باره شک داشته باشد.

وی همچین درباره رزمایش‌های ناتو در اروپا گفت که هر تلاشی برای تهدید حاکمیت و تمامیت ارضی روسیه با مقاومت مواجه خواهد شد.

زاخارووا با اشاره به بزرگ‌ترین رزمایش ناتو که «مدافع هوایی» نام گرفته است، اظهار کرد: بزرگی این رزمایش و گستردگی حضور نیروهای نظامی در آن نشان می‌دهد و واشنگتن و متحدانش در حال تدوین برنامه‌های عملیاتی برای اجرای عملیات رزمی علیه یک دشمن بزرگ هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha