امام جمعه شهرکرد: پاسداشت غدیر یک تکلیف همگانی است

شهرکرد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به جایگاه عید غدیرخم گفت:پاسداشت غدیر یک تکلیف همگانی است و یک نگاه تحولی در برنامه‌های روز عید غدیر وجود داشته باشد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام چهارشنبه شب در نشست شورای فرهنگ عمومی استان غدیر را سرمایه غنی برای شیعه دانست و گفت: کتاب‌ها و استدلال‌هایی قوی در حوزه غدیر وجود دارد.

نکونام یادآور شد: از نظر معنوی و مذهبی، عید بزرگترین روز است و عید فطر، عید غدیر، عید قربان و عید جمعه چهار روز بزرگ اسلام است که روز غدیر از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: ما غدیر را آنگونه که شایسته و بایسته است تبیین نکرده‌ایم و این روز باید با اهتمام ویژه مورد توجه قرار گیرد.

زبان فارسی مورد توجه رسانه‌ها باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر پاسداشت زبان فارسی یادآور شد: باید نسبت به داشته‌های خود تعصب پسندیده داشته باشیم که زبان فارسی مورد توجه باشد.

نکونام تصریح کرد: لازم است زبان فارسی را قدر دانسته شود چرا که بین زبان فارسی و سایر زبان‌های دیگر اختلال‌های به وجود آمده است.

به گفته وی، ظرفیت خوبی در زبان فارسی وجود دارد که ادبیات و جملات و کلمات آن دنبال شود و برنامه‌ای که صدا و سیما درباره کاربرد جملات فارسی از سوی مسوولان دارد، یک برنامه مفید و خوبی است.

وی گفت:رسانه‌ها نسبت به ظرفیت زبان فارسی توجه ویژه داشته باشند و یک حرکت عمومی نسبت به این داشته ارزشمند، ایجاد شود تا دین خود را نسبت به آن ادا کنیم و ایران و ایرانی نسبت به داشته‌های خود تعصب دارد و چرا باید گذاشت به راحتی از دست برود و همه نقش خود را در این راستا ایفا کنند.

به منطقه منظریه توجه ویژه شود

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد بر توجه جدی به محله‌های تازه ساخت در استان تاکید کرد: مردم در این مناطق با توجه به تراکم جمعیتی دغدغه‌هایی برای توسعه زیرساختی دارند و تمام دستگاه‌ها در این زمینه برای رفع مشکلات منطقه منظریه شهرکرد به کار گیرند.

به گفته وی، ارتقا فرهنگ و زیرساخت‌های دینی در این منطقه باید از سوی دستگاه‌های اجرایی مورد توجه جدی و اساسی قرار گیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: منظریه را مسوولان دریابند و نگذارند به این شکل ادامه یابد و شان مرکز استان بالاتر است و معضلات را با راهکاری جدی رفع کنند و امکانات لازم را فراهم کنند.

نکونام اظهار داشت:ظرف یکی دو ماهه آینده انتظار است همه دستگاهها برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت را برای منطقه منظریه شهرکرد همراه با گزارش امیدبخشی اعلام و اجرایی کنند.

تسهیلات جوانی جمعیت به موقع پرداخت شود

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری نیز تاکید کرد در راستای اجرای کامل قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بانک‌ها همکاری لازم را در پرداخت تسهیلات مورد توجه قرار دهند.

سردار علی محمد اکبری افزود:متاسفانه در شهرستانهایی که نرخ باروی بالایی دارند تسهیلات از سوی بانکها به خوبی پرداخت نمی شود که لازم است دستگاههای اجرایی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس قانون اساسی زبان فارسی زبان مشترک کشور است.

محمد حکیم‌آذر داشت:زبان فارسی ، زبان دوم اسلام نامیده است و در هندوستان برخی از کتاب‌های اسلام به زبان فارسی نوشته شد.

به گفته وی، حفظ و حفاظت از زبان فارسی به هویت ملی و استقلال کشور کمک می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امسال ۲۰ هزار نفر از نمایشگاه علوم قرآنی و نرم افزارهای دینی دیدن کردند.

پیام احمدی اظهار داشت: برنامه های فرهنگی و هنری در استان نیز تدوین شده است که امسال تا پایان سال برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، در این نشست گزارشی در خصوص وضعیت زبان فارسی در سطح بین‌الملل و ضرورت حفظ و تقویت آن ارائه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha