۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85147978
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اهدای خون مستمر در خراسان جنوبی ۱۱ درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: اهداکنندگان مستمر خون در استان از ابتدای امسال چهار هزار و ۳۳۴ نفر بوده‌اند که نسبت به بهار پارسال ۱۱ درصد افزایش داشته است.

کامبیز مهدی‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اهداکنندگان مستمر خون در سال حداقل ۲ بار برای اهدای خون مراجعه می‌کنند.

وی گفت: مراجعه برای اهدای خون در سه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است و در این مدت هفت هزار و ۹۰۱ نفر برای اهدای خون به مراکز خون‌گیری مراجعه کردند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی از رشد ۱۴ درصدی اهدای خون بانوان در سال جاری خبر داد و افزود: ۴۲۸ نفر از بانوان استان موفق به اهدای خون شدند که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۳۷۰ نفر بود.

وی بیان کرد: همچنین از هفت هزار و ۹۰۱ نفر مراجعه کننده در سال جاری ۲ هزار و ۱۸۲ نفر افرادی بوده‌اند که سابقه اهدای خون در سال‌های قبل داشتند، هزار و ۳۸۵ نفر هم اولین بار موفق به اهدای خون شدند.

مهدی‌زاده با اشاره به مراجعه بیشتر مردم در شب‌های احیا، ماه محرم و صفر گفت: مردم باید اهدای خون را در سال به صورت متوالی انجام دهند چراکه نیاز به فرآورده‌های خونی در همه روزها وجود دارد.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۲۲ هزار و ۸۰۵ واحد خون در استان اهدا شد که هفت هزار و ۵۰۰ واحد خونی به سایر استان‌ها ارسال شده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی درباره طرح احداث مرکز جامع اهدای خون بیرجند که در حال اجراست گفت: تکمیل ساختمان این مرکز به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha