عملیات اجرای روکش آسفالت جاده اراک - سلفچگان آغاز شد

اراک – ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: عملیات اجرایی بهسازی و ارتقاء روکش آسفالت جاده اراک - سلفچگان با اعتباری بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال آغاز شد.

«مهرداد جهانی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این طرح در قالب ۲ قرارداد به مبلغ ۹۵۰ میلیارد ریال و در سه مرحله شامل درزگیری ترک‌های سطحی، اجرای روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ و لکه گیری هندسی خرابی‌های حاد و موضعی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات درزگیری این جاده از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و تاکنون ۵۰ هزار متر اجرا شده و ۲۰ هزار متر دیگر نیز اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به استفاده از روش‌های نوین و بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان در نگهداری راه‌های استان خاطرنشان کرد: در قسمت‌هایی از طول این مسیر که دارای خرابی‌های سطحی است یک لایه روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ به طول ۲۷ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

جهانی گفت: همچنین در قسمت‌هایی از این جاده که دارای خرابی‌های حاد است از جمله انتهای حوزه استحفاظی اراک در محدوده راهجرد و گردنه سرخاب بعد از شهر جدید امیرکبیر نیز عملیات لکه گیری هندسی به مقدار ۵۰ هزار مترمربع و ۱۶ کیلومتر روکش آسفالت با مشخصات فنی «توپکا» با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: عملیات درزگیری و اجرای روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ در این جاده فعال بوده و هفته آینده کارگاه جاده‌ای لکه‌گیری هندسی مسیر نیز فعالیت خود را آغاز می‌کند.

جهانی گفت: ایمن سازی دور برگردان‌ها، ادامه نصب حفاظ میانی بتنی بجای جایگزین کردن حفاظ میانی فلزی، ساماندهی اساسی محدوده پلیس راه اراک-قم، ساخت راه دسترسی شهر صنعتی خیرآباد، اجرای شیب شیروانی و رفع نقاط پرتگاهی، توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای، تعمیر و نگهداری روشنایی طولی سراسر مسیر، تکمیل ساختمان راهدارخانه گلدشت، توسعه مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی و نصب انواع تابلوهای ایمنی و اطلاعاتی از دیگر اقداماتی است که برای ارتقاء جاده اراک - سلفچگان انجام می‌شود.

طول محور اراک - سلفچگان در حوزه استحفاظی استان مرکزی برابر با ۶۰ کیلومتر است که به‌ طور میانگین روزانه ۴۱ هزار تردد خودروهای مختلف در آن به ثبت می‌رسد که حدود ۱۰ درصد آن شامل خودروهای سنگین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha