آذربایجان غربی میزبان جشن وصال

ارومیه - ایرنا - معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: با گذشت ۲ روز از هفته ازدواج و با هدف تسهیل در امر ازدواج آسان، ۶ جشن وصال در شهرهای ماکو، بازرگان، چالدران، نوشین شهر و ۲ برنامه در شهر ارومیه برگزار شد.

محمد سپهری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۰ برنامه شاخص در این استان طی هفته ازدواج آسان برگزار می‌شود که از میان آنها، جشن وصال شاخص‌ترین است و سعی شده در تمام شهرها برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری ۶ جشن وصال ادامه داد: در شهرستان‌های نقده، پیرانشهر، میاندوآب، سلماس و بوکان نیز طی روزهای آینده جشن وصال برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: برنامه‌های هفته ازدواج در سه حوزه جشن وصال، تجلیل از فعالان و خیرین عرصه ازدواج، برگزاری کارگاه‌های پیش از ازدواج و مشاوره پیش از ازدواج است.

آذربایجان غربی میزبان جشن وصال

سپهری اظهار کرد: همچنین در شهرهایی که واجد شرایط برپایی مرکز مشاوره هستند مرکز مشاوره پیش از ازدواج بصورت رایگان برپا شده و خدمات خود را به زوج‌های جوان ارائه می‌دهد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با بیان اینکه برگزاری جشن وصال در طول سال ادامه دارد، افزود: در جشن وصال هزینه پذیرایی، سفره عقد، ماشین عروس، مستند سازی، اهدای کادو، گروه‌های اجرای برنامه شاد و مولودی خوانی از سوی اداره کل ورزش و جوانان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه «جشن وصال» عمدتا در مناطق محروم و کم برخوردار شهری و روستایی برگزار می‌شود، یادآور شد: افراد واجد شرایط توسط فرمانداری‌ها، کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی و مردم معرفی می‌شوند.

آذربایجان غربی میزبان جشن وصال

به گزارش ایرنا، ١٠ تا ١۶ تیر هفته ازدواج است که شعار امسال آن «ازدواج آسان و آسمانی» و با هدف فرهنگ‌سازی درباره حذف تشریفات عروسی نام‌گذاری شده است.

جمعه، دهم تیرماه، ازدواج بهنگام، آگاهانه، آسان و پایدار، شنبه یازدهم تیر: مشاوره پیش از ازدواج/زندگی پایدار، یکشنبه دوازدهم تیر: خیران/ترویج و تسهیل ازدواج، دوشنبه سیزدهم تیر: آموزش مهارت‌های زندگی/جامعه سالم، سه‌شنبه چهاردهم تیر: ازدواج/ترویج فرزندآوری/ جامعه پویا و بالنده، چهارشنبه پانزدهم تیر: فضای مجازی/سواد رسانه‌ای آگاهی‌بخشی به جوانان و پنجشنبه شانزدهم تیر: سبک زندگی ایرانی، اسلامی/خانواده بانشاط نام‌گذاری شده است.

ازدواج آسان، تجلیل از خیرین و موثرین عرصه ازدواج، اهدای جهیزیه، معرفی برنامه‌های معاونت امور جوانان برای زوج‌های جوان از جمله برنامه‌های هفته ازدواج است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha