۱۲ میلیون نفر در بورس و بازار سرمایه کشور مشارکت دارند

یزد- ایرنا- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: هم‌اکنون ۱۲ میلیون نفر به صورت مستقیم در بورس و بازار سرمایه کشور مشارکت دارند که امیدواریم با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شاهد افزایش آن در سال جاری باشیم.

به گزارش ایرنا، "مجید عشقی" روز پنجشنبه در همایش تامین مالی طرح های اقتصادی در یزد افزود: این میزان عضویت و مشارکت به صورت غیر مستقیم بیشتر است؛ اگر اهداف و نقش بورس و بازار سرمایه در کشور فرهنگ سازی و اقدامات موثری انجام شود شاهد توسعه و ارتقای مشارکت در ایران خواهیم بود.

وی بیان کرد: فرهنگ سازی و ارتقای سواد آحاد مردم و فعالان اقتصادی و تولیدی در حوزه بورس، امور مالی و بازار سرمایه نقش اصلی در کمک به رونق اقتصادی و خدمت به مردم و کشور دارد.

این مسول بیان کرد: اگر سواد مالی مردم و عموم علاقه مندان در حوزه مهم بازار سرمایه و بورس افزایش یابد یک تحول اساسی در اقتصاد و سرمایه گذاری به وجود می آید.

عشقی تصریح کرد: هم اکنون میانگین سواد مالی مردم در سطح کشور حدود ۳۵ درصد است و در یزد ۳۴ درصد است که باید ارتقا یابد.

وی گفت: یزدی ها در مجموع از میان تمامی استان ها در خصوص مشارکت در بورس و بازار سرمایه رتبه پنجم کشور را دارند و با عنایت به ظرفیت های موجود باید ارتقا یابد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور اظهار کرد: برای اهداف در حوزه اقتصادی کشور نیازمند افزایش سواد مالی و معرفی و آگاه کردن همگان و فعالان اقتصادی به بازار سرمایه و تامین مالی جدید هستیم.

عشقی یادآور شد: برای مردمی سازی اقتصاد ایران که یک موضوع راهبردی و محوری است باید گزینه های جدید سرمایه گذاری در اختیار آنها گذاشته شود؛ اگر اقتصاد با مشارکت بخش های مختلف با تلاش مضاعف و فرهنگ سازی بیشتر شود نقش مهمی در پیشرفت کشور و خدمت به مردم خواهیم بود.

لزوم افزایش تنوع بخشی تامین مالی طرح های اقتصادی

استاندار یزد هم گفت: تنوع بخشی تامین مالی طرح های اقتصادی با افزایش سطح دانش فعالان ابن حوزه و مردم باید نسبت به گذشته افزایش یابد.

مهران فاطمی، افزود: برای رسیدن به برنامه تحولی توسعه استان و یزد نوین یابد با توجه به اهمیت موضوع و سرمایه های موجود از بورس و بازار سرمایه استفاده کرد؛ با تنوع بخشی در روش های جذب سرمایه می توان به اجرایی شدن بهتر یزد نوین و کمک به توسعه استان با همکاری بخش اقتصادی و ظرفیت بازار سرمایه کمک کرد.

این مسول تاکید کرد: برای تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی و فرهنگی و اقتصادی، نوسازی بنگاه‌ها و احداث واحدهای جدید مورد نیاز باید بیش از گذشته در استان بهره گرفت.

فاطمی بیان کرد: هوشمند سازی فعالیت های اقتصادی ، تکمیل واحدهای نیمه فعال اقتصادی ، راه اندازی واحدهای راکد و توسعه گردشگری و توسعه شرکت های دانش بنیان باید جدی گرفته شود و برای رسیدن به اهداف اقتصادی باید بیش از گذشته به بازار سرمایه و بورس، کمک و به شکل گیری نهادهای تامین مالی و سرمایه اقدام کرد.

فاطمی گفت: برای افزایش سطح دانش مردم به خصوص فعالان اقتصادی نسبت به تامین مالی طرح های اقتصادی باید در استان بهتر و بیشتر تلاش شود.

وی خاطر نشان کرد: مدیران و کارکنان برنامه ریز در حوزه اقتصادی نقش محوری در آشنایی مردم و علاقه مندان در ابن حوزه مهم دارند و باید همه وظایف خود را انجام دهند.

همایش تامین مالی طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری استان یزد با حضور فعالان اقتصادی با هدف آشنایی با بورس و بازار سرمایه در سالن همایش های اتاق بازرگانی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha