معاون استاندار بوشهر: بهره‌برداری بهینه از ظرفیت دریا ضروری است

بوشهر - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: دریا و ساحل همواره یکی از نقاط قوت این استان به شمار می‌رود به شرطی که بتوان از این ظرفیت بهره‌برداری بهینه‌ای شود.

به گزارش ایرنا، اکبر پورات روز پنجشنبه در نشست ستاد ساماندهی سواحل استان بوشهر اظهار کرد: در عین حال که از ظرفیت سواحل برای استفاده‌های گردشگری، ورزشی، تفریحی و آموزشی استفاده می‌شود باید به حفظ طبیعت حساس و زیست بوم سواحل نیز توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه سواحل مکان بسیار مناسبی برای آموزش و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است، افزود: با توجه به در پیش بودن تعطیلات تابستان باید تلاش شود از ظرفیت سواحل بیشترین استفاده را برای پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان استان شود و دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی مناسبی برای تابستان داشته باشند.

پورات ادامه داد: در قالب تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری‌ها قرار است مراکز رفاهی در قالب ایجاد سرویس بهداشتی و رختکن از سوی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در شناگاه‌های استان راه‌اندازی شود.

وی یادآور شد: در همین ارتباط قرار است تعداد یک هزار چشمه سرویس بهداشتی در استان در کنار سواحل تا آخر سال ایجاد شود.

معاون استاندار بوشهر: بهره‌برداری بهینه از ظرفیت دریا ضروری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهرگفت: یکی دیگر از اهداف ما توسعه ورزش‌های دریایی و ساحلی است که در صورت درخواست مجوز برای اجرای آن پیگیری و همکاری لازم انجام می شود.

وی همچنین برضرورت سرعت بخشی در روند تعمیرات پلاژ بانوان و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در این بخش تاکید کرد.

پورات بیان کرد: ارائه راهکار و برنامه های اجرایی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در زمینه توسعه و حفظ فضای سبز و زیست گونه‌های ساحلی در دستور کار قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha