استاندار لرستان: مناسبت های مذهبی جریان ساز هستند

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: مناسبت های مذهبی جریان ساز هستند به نحوی که مرزهای رسمی و تقسیمات کشوری را تحت تاثیر قرار می دهند و فراتر می روند.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرهاد زیویار روز پنجشنبه در جشنواره `نشان محبت` در سالن جلسات شهید قاسم سلیمانی دانشگاه لرستان اظهار کرد: مراسم اربعین دیگر مربوط به یک کشور و مذهب خاص نیست بلکه متعلق به همگان است و روزی خواهد رسید که نظام سلطه را به زیر خواهد کشید.

وی با تاکید بر اینکه اربعین ظرفیتی برای ظهور است ادامه داد: بقعه مبارک ۶ امام معصوم و چندین امامزاده بزرگوار در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و سامرا، عراق را به مرحله تقدس رسانده اند چراکه این اماکن مذهبی مرجع شیعیان می‌باشند.

وی افزود: این شهرها به مهمترین کانون تحصیل آموزش شیعیان و به محلی برای جریان سازی و کادرسازی تبدیل شده اند بنابراین طرح مشارکت در توسعه و بازسازی عتبات عالیات همواره مهم و دارای اجر معنوی بوده است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه اکنون مدل جریان سازی حوزه های علمیه گسترش یافته است تصریح کرد: منشا و منبع نهضت های موفق و صاحب سبک، چندین قرن از این جریان سازی شکل گرفته و سلطه استکبار را به چالش کشانده است.

این جشنواره با هدف جذب حمایت های مالی و معنوی خیران در راستای توسعه حرم‌های عتبات عالیات برگزار شد،سال گذشته سرانه کمک هر لرستانی به بازسازی عتبات عالیات، هفت هزار و ۵۰۰ تومان بود که امسال به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده و از میانگین کشوری بالاتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha