افزون بر چهار هزار دانش‌آموز خراسان‌شمالی برای ورود به مدارس سمپاد رقابت می‌کنند

بجنورد - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: چهار هزار و ۲۱۹ دانش آموزان استان برای ورود به مدارس استعدادهای درخشان(سمپاد) از امروز (پنجشنبه) با یکدیگر رقابت می کنند.

ابوالقاسم اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امروز سه هزار و ۱۴۶ دانش آموز پایه هفتم با یکدیگر رقابت کردند که از این تعداد داوطلب ۳۰۸ نفر در هشت مدرسه سمپاد پذیرفته می شوند.

وی گفت: بیشترین تعداد داوطلب دانش آموز در شهرستان بجنورد با یک هزار و ۳۲۲ نفر و کم ترین آن شهرستان گرمه با ۹ نفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی ادامه داد: آزمون پایه هفتم به صورت چهار گزینه‌ای و با ارائه ۲ دفترچه سنجش و هوش، استعداد و خلاقیت دانش آموز به ۱۰۰ دقیقه برگزار می شود.

اکبری تصریح کرد: همچنین رقابت هزار و ۷۳ دانش آموز برای ورود به پایه دهم فردا ۲ خرداد ماه در استان برگزار می‌شود که از این تعداد ۱۸۳ نفر در ۶ مدرسه سمپاد پذیرفته می شوند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین داوطلب این پایه از شهرستان بجنورد با ۴۸۹ نفر و کم ترین آن از شهرستان گرمه با سه نفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: آزمون این پایه نیز به صورت چهار گزینه ای و با ارائه ۲ دفترچه استعدادهای تحلیلی و تحصیلی با مدت زمان آن ۱۲۰ دقیقه است.

وی بیان کرد: در مجموع برای آزمون هر ۲ پایه ۲۵ حوزه در پنج شهرستان بجنورد، شیروان، مانه و سملقان، اسفراین و فاروج در نظر گرفته شده است و نتایج این رقابت پس از گذشت یک ماه از آزمون اعلام خواهد شد.

اکنون ۱۲ مدرسه سمپاد در شهرستان‌های بجنورد، اسفراین و شیروان دایر است و مهرماه ۱۴۰۱ دبیرستان دوره اول دخترانه و پسرانه (پایه هفتم) در شهرستان مانه و سملقان به جمع مدارس سمپاد افزوده خواهد شد که مجموعا ۱۴ دبیرستان سمپادی در استان خواهیم داشت.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha