استاندار خراسان‌شمالی: ادارات باید یک درصد از اعتبارات را به ورزش اختصاص دهند

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان‌شمالی گفت: دستگاه های اجرایی و ادارات باید یک درصد از اعتبارات خود را به توسعه زیرساخت های ورزشی اختصاص دهند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز پنجشنبه در شورای عالی ورزش خراسان شمالی اظهار کرد: همه دستگاه های اجرایی و ادارات دولتی باید نسبت به توسعه ورزش در استان احساس مسوولیت کنند و ظرفیت های خود برای حمایت از ورزشکاران قهرمانی به کار گیرند.

وی افزود: اقدامات دستگاه های اجرایی در توسعه ورزش و میزان حمایت آنها از ورزشکاران در ارزیابی سالانه لحاظ خواهد شد.

حسین نژاد ادامه داد: دستگاه ها جدای از تخصیص اعتبارات اگر اماکن ورزشی و یا فضای مازادی دارند باید با رعایت موارد حقوقی در اختیار ورزشکاران قرار دهند تا آنها کمبودی در این حوزه احساس نکنند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین در راستای ترویج ورزش و ایجاد انگیزه برای ورزشکاران باید پیگیری های لازم برای استخدام قهرمانان جهانی در دستگاه های اجرایی انجام شود.

وی با اشاره به واگذاری اماکن ورزشی به هیات های ورزشی، گفت: نگهداری از اماکن ورزشی باید با اولویت به هیات های ورزشی استان واگذار شود که جدای از تامین فضایی برای تمرینات ورزشی از این محل درآمدی نیز برای آنها ایجاد شود.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: بی توجهی ها در نگهداری استادیوم ۱۹ مهر موجب خسارت میلیاردی به چمن این ورزشگاه شده بود که اینک در حال پیگیری برای جذب اعتبار و تامین نیروی انسانی برای نگهداری از این مجموعه ورزشی هستیم.

وی با اشاره به نقش ورزش در کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: هیچ عقل سلیمی منکر تاثیرات ورزش در زندگی و سلامت جامعه به خصوص جوانان نیست و همه بر نقش موثر آن در زندگی پیر و جوان تاکید بسیار دارند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: ورزش علاوه بر سلامتی جسم، سبب سلامتی روح و روان آدمی است که با تکیه بر این امر می توان از بسیاری بلایای جسمی و روانی در امان بود.

به گزارش ایرنا، نخستین نشست شورای عالی ورزش خراسان‌شمالی بعد از ۱۹ سال امروز(پنجشنبه) با حضور استاندار، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان و برخی مدیران دستگاه های اجرایی در استان تشکیل شد.

خراسان شمالی با ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده دارای ۴۹ هیات ورزشی فعال است که ۲۳۱ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha