۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85148274
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۵۰۰ شرکت دولتی و خصوصی در کردستان شناسه مالیاتی دریافت کردند

سنندج-ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت دولتی و خصوصی در کردستان در راستای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، شناسه مالیاتی دریافت کردند.

مصطفی فعله‌گری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، اظهار کرد: در ابتدا به دلیل مهیا نبودن زیرساخت های لازم، این قانون به صورت مرحله ای به اجرا درآمد.

وی با اشاره به اینکه مرحله نخست اجرای این طرح از آبان سال گذشته و با شرکت های بورسی آغاز شد، افزود: در مرحله دوم این قانون برای شرکت های دولتی و دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری و در مرحله سوم هم از ابتدای سال جاری برای همه اشخاص حقوقی اجرایی شده است.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان با بیان اینکه از ابتدای تیرماه سال جاری نیز همه صاحبان مشاغل مکلف به اجرای این قانون هستند، گفت: اجرای این قانون به شفافیت و انضباط مالی کمک می کند و مبنای مطالبه و محاسبه هم اسناد، مدارک و اطلاعات مالی اشخاص و شرکت ها است.

فعله‌گری اجرای این قانون را از اولویت‌های نظام مالیاتی کشور خواند و بیان کرد: شرکت‌ های معتمد بخش خصوصی هم تعیین شدند تا امورات مربوط به ثبت اطلاعات مودیان در سامانه را به طور رایگان برای افرادی که خود شناخت کامل در این زمینه ندارند، انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه هزینه انجام فعالیت های مذکور را سازمان امور مالیاتی به این شرکت ها پرداخت می کند، اضافه کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت دولتی و خصوصی در استان شناسه مالیاتی دریافت کردند.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان با اشاره به اینکه تاکنون شرکت های دولتی صورت حساب الکترونیکی مربوط به اجرای این قانون را ارسال نکردند، یادآور شد: تعداد زیادی از شرکت های خصوصی و آنهایی که حجم فعالیت بالایی دارند اقدام به این کار کردند.

فعله‌گری اضافه کرد: برخی از شرکت های پیمانکاری ممکن است مدتی فعالیت نداشته باشند یا به طور تجمیعی و چند ماهه خریدهای خود را انجام دهند و به طور مقطعی هم فاکتور برایشان صادر شود بنابراین ثبت این اطلاعات زمان بیشتری نیاز دارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا امکان ارائه صورت حساب های صوری در سامانه مودیان وجود دارد، گفت: عمدتا امکان پذیر نیست چون صورتحساب و صدور فاکتور دارای عقبه‌ای هم چون تراکنش مالی، بیمه نامه و بارنامه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha