۲ هزار و ۴۰۰ نفر در کارگاه‌های جوانی جمعیت تبلیغات اسلامی گیلان شرکت کردند

رشت - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برنامه‌های این سازمان در موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۳۹۳ نفر از کارگاه‌های تبلیغات اسلامی در موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سعید مهدوی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی بر مزار میرزاکوچک خان جنگلی در رشت اظهار کرد: سال گذشته کارگاه های آموزشی جهاد تبلیغ برای اقشار تاثیرگذار گیلان در حوزه جوانی جمعیت اعم از مبلغان، مدیران تشکل های دینی، مسئولان هیات های دینی، مداحان، کارگردانان و مجریان صدا و سیما برگزار شد که در مجموع ۲ هزار و ۳۹۳ نفر حضور داشتند.

وی افزود: برنامه ها، جلسات و گارگاه‌های این سازمان در موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری امسال هم با قوت ادامه دارد و در حال برگزاری است.

حجت الاسلام مهدوی در ادامه با تشریح عملکرد تبلیغات اسلامی گیلان با راهبردها و رویکردهای ۱۸ گانه در سال گذشته اظهار کرد: هدایت هیات‌ها و تشکل‌های دینی برای ظهور و بروز اجتماعی، هویت بخشی ملی و انقلابی، تعظیم شعائر دینی، نهضت پیشرفت بانوان، حمایت از تشکل های دینی و تعامل با دستگاه های فرهنگی اعم این راهبردها و رویکردها است.

وی با اشاره به ساماندهی مبلغان و اعزام آنان از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان به مساجد و مدارس استان بیان کرد: سال گذشته ۲ هزارو ۵۲۰ نفر با ۴۸ هزار و ۱۸۰ نفر روز به مدارس و مساجد اعزام شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان با سمت و سوی ارتقا و استحکام هویت اسلامی، حیا و عفاف و ترویج ایمان و امید در نسل امروز را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود: پارسال جشن تکلیف برای بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز در سراسر استان برگزار شد.

وی رویدادی به نام «دختران حاج قاسم» با محوریت تربیت فرماندهان فرهنگی را از دیگر برنامه های اجرا شده تبلیغات اسلامی در سال گذشته خواند و اظهار کرد: این رویداد با حضور ۲۰۰ نفر از دختران جوان و بانوان برای ساماندهی و تربیت نقش فرماندهی فرهنگی برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خاطر نشان کرد: همایش استانی در حوزه حجاب فاطمی برای تاکید بر این سنت دیرینه ایرانی اسلامی که همواره زن ایرانی محجبه، با حیا و عفیف بوده، برگزار شد ضمن اینکه همه دستگاه ها باید برای مقابله با بی حجاب همکاری کنند.

وی در ادامه سخنانش با تشریح برنامه های تبلیغات اسلامی گیلان در اجرای برنامه ها و طرح های قرآنی گفت: طرح ارزیابی و اعطای مدرک عمومی و تخصصی قرآن کریم، طرح تربیتی استعدادهای قرآنی و تربیت کادر متخصص قرآن کریم، کارگاه های سبک زندگی قرآنی و محافل انس با قرآن کریم از جمله این این برنامه ها و طرح هاست.

حجت الاسلام مهدوی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه تبلیغ، ترویج‌ و نشر خوبی ها را بر عهده دارد و با تمام همت در این بخش فعال است، افزود: آثار کار ایجابی، تبلیغی، تربیتی و فرهنگی دراز مدت است از این رو برای جلوگیری از نابهنجاری هایی که موجب تضعیف نهاد اجتماعی همچون خانواده و در گستره بیشتر نهاد اجتماعی می شود، قدرت و سرعت اقدامات بازدارنده و قاطع در این ارتباط نیاز ضروری و انتظار به جایی است که باید توجه شود.

اول تیر سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha