۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85148305
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از هزار و ۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در کردستان کشف شد

سنندج- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: سال گذشته هزار و ۳۲۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد و بیش از سه هزار نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار علی آزادی روز پنجشنبه در نششت خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در سنندج اظهار کرد: این سه هزار نفر شامل قاچاقیان مواد مخدر، خرده‌فروش، نگهدارندگان مواد مخدر و معتادان متجاهر بوده است.

وی ۳۶ درصد دستگیرشدگان را در رابطه با ماده مخدر تریاک عنوان کرد و افزود: پس از آن بیشترین دستگیرشدگان مربوط به ماده مخدر هرویین با ۳۳ درصد بود و رده سنی ۲۱ تا ۴۵ سال، بیشترین رده سنی دستگیرشدگان را به خود اختصاص داده‌ است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان ادامه داد: ۴۳ درصد دستگیرشدگان بیکار بوده یا مشاغل کاذب داشتند و ۹ درصد بیسواد، ۲۴ درصد دارای تحصیلات ابتدایی و ۴۶ درصد هم متوسطه بودند.

سردار آزادی به برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر نیز اشاره کرد و گفت: در این هفته، ۶۰۰ برنامه در استان برگزار می‌شود که غبارروبی مزار شهدا، دیدار با امامان جمعه و دیدار با خانواده‌های شهدای مبارزه با مواد مخدر، از جمله مهمترین آنهاست.

بیش از هزار و ۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در کردستان کشف شد

وی به نگهداری ۲۵۰ نفر در کمپ ماده ۱۶ استان اشاره کرد و یادآور شد: برخورد با خرده‌فروشان از مطالبه مردمی است که با جدیت در حال انجام است اما در بحث نگهداری معتادان متجاهر کمبود بودجه داریم که در صورت تحقق افزایش بودجه، می‌توان ظرفیت کمپ ماده ۱۶ را ارتقا داد.

پرداخت ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات به بهبودیافتگان

مدیرکل بهزیستی کردستان هم در این نشست گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کنترل آن نیازمند مشارکت مردم و سمن‌ها است که باید حضور فعالانه تری داشته باشند.

حسین رسولی با بیان اینکه بهزیستی در حوزه‌های درمانی و پیشگیری وظایف خود را در بحث مقابله با مواد مخدر انجام می‌دهد، افزود: ایجاد و تاسیس کمپ ماده ۱۶ یکی از مهمترین کارهایی است که در این رابطه انجام شد.

وی از فعالیت ۱۶ کمپ ترک اعتیاد در استان خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته پنج هزار و ۷۸۰ نفر در کمپ های ترک اعتیاد استان پذیرش شدند.

مدیرکل بهزیستی کردستان یادآور شد: پارسال ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات چهار درصد در قالب ۵۰۳ فقره به بهبودیافتگان پرداخت شد.

از ۳۰ خرداد تا پنجم تیرماه به هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha