۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمانشاه حدنگاری شد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۱۲۰ هزار هکتار که معادل ۲۰ درصد از مجموع اراضی کشاورزی استان است با اجرای طرح کاداستر حدنگاری و برای آنها سند صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ فرهاد نوری روز پنجشنبه در یک نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران افزود: استان کرمانشاه در مجموع دارای ۸۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان تاکنون ۱۲۰ هکتار حدنگاری شده است و از بهره برداران و کشاورزان انتظار می رود در اجرای این طرح مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: با کار جهادی که در اداره کل ثبت اسناد استان انجام شده بیش از ۹۹ درصد از مجموع یک میلیون و ۶۱۶ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان نیز حدنگاری شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه با اشاره به سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه و تأکید رهبر معظم انقلاب بر اجرای ۱۰۰ درصدی حدنگار در کشور یادآور شد: برای تسریع در حدنگاری اراضی کشاورزی باید مردم همکاری لازم را داشته باشند.

نوری ادامه داد: در یکسال گذشته ۶۵ هزار و ۳۹۸ فقره سند در استان به چاپ رسیده، صادر شده که شامل کل اراضی دولتی، خصوصی، شهری، روستایی ، منابع طبیعی و اراضی کشاورزی است.

۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمانشاه حدنگاری شد

وی گفت: از این تعداد ۹ هزار و ۵۱۳ فقره شامل تبدیل دفترچه به اسناد کاداستری، ۲۹ هزار و ۹۰۲ فقره کاداستری به کاداستری و ۲۵ هزار و ۹۸۳ فقره اسناد اولیه است.

نوری تاکید کرد: کاهش دعاوی در مراجع قضایی، پیشگیری از وقوع جرم و جعل اسناد، حذف زمین‌خواری و تعارض، استفاده اسناد اراضی کشاورزی به عنوان وثیقه بانکی و مراجع قضایی، برنامه‌ریزی برای یکپارچه‌سازی و بهره‌برداری از املاک کشاورزی و افزایش درآمد دولت به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کنار مسایل مشابه از مزیت‌های اجرای طرح حدنگاری اراضی کشاورزی و صدور سندهای تک‌برگ مالکیت این اراضی است.

وی با اشاره به نظارت این اداره کل بر فعالیت دفاتر رسمی استان نیز گفت: در مجموع ۱۸۱ دفتر اسناد رسمی، ۶۹ دفتر ازدواج، ۵۴ دفتر طلاق وجود دارد که در سال گذشته در مجموع ۴۴۵ مورد بازرسی از این دفتر صورت گرفته است.

۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمانشاه حدنگاری شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه اضافه کرد: این بازرسی ها منجر به انفصال موقت چهار دفتر، پنج مورد انفصال سه تا ۶ ماه ، یک مورد تایید صلاحیت، ۱۹ مورد توبیخ و درج در پرونده و ۳۶ مورد جریمه نقدی شده است.

وی یادآور شد: در راستای تکریم ارباب رجوع ما همه روز از ساعت ۱۰ تا ۱۱ به صورت چهره به چهره آماده شنیدن مشکلات مردم در زمینه های مختلف مربوط به این اداره کل و حل مشکلات آنها هستیم.

به گزارش ایرنا، کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha