اتحادیه اروپا توقف «چرخه مرگبار خشونت» در فلسطین اشغالی را خواستار شد

لندن– ایرنا– سخنگوی ارشد اتحادیه اروپا در پی حمله اخیر شهرک‌نشینان صهیونیستی به ساکنان فلسطینی در نزدیکی شهر رام‌الله، برلزوم توقف آنچه چرخه مرگبار خشونت‌ها نامید تاکید و تصریح کرد که عاملان جنایت علیه غیرنظامیان باید پاسخگو باشند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، پیتر استانو در کنفرانس خبری از بروکسل گفت: ما بار دیگر شاهد افزایش خشونت‌ها (میان فلسطین و اسرائیل) هستیم. چرخه مرگبار به رغم درخواست‌های مکرر اتحادیه اروپا و جامعه جهانی از هر دو طرف برای کاهش تنش‌ها، ادامه دارد.

وی حوادث اخیر در کرانه باختری را محکوم و تصریح کرد که این اتحادیه «بار دیگر تاکید می‌کند که اسرائیل موظف است از جان غیرنظامیان در سرزمین‌های اشغالی محافظت کند».

سخنگوی اتحادیه اروپا افزود: اسرائیل باید جلوی خشونت شهرک‌نشینان را بگیرد و اطمینان حاصل کند که عاملان این خشونت‌ها پاسخگو باشند. اینطور نمی‌شود که آن‌ها به نابودی خودروها ادامه داده و با شلیک و پرتاب سنگ به مردم حمله کنند.

وی با بیان اینکه تداوم خشونت‌ها باعث افزایش آمار تلفات غیرنظامیان شده است بر لزوم آغاز روند مذاکرات معنادار تاکید کرد و افزود که اتحادیه اروپا در این زمینه آمادگی دارد که نقش خود را برای تسهیل گفت‌وگوها ایفا کند.

شهرک نشینان تندرو و مسلح صهیونیست دیروز (چهارشنبه) در ادامه وحشیگری خود به شهرک «ترمسعیا» در شمال شرقی شهر رام الله در کرانه باختری یورش برده و به آتش زدن خودروها و منازل فلسطینی‌ها اقدام کردند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در این درگیری‌ها، «عمر قطین» جوان ۲۷ ساله در حین مقابله و مبارزه با شهرک نشنیان در ترمسعیا واقع در شمال شرق رام الله به شهادت رسید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha