گام‌های سلامت محور برای جبران کمبودهای قطب گردشگری و شهر گل و گلاب فارس

شیراز-ایرنا-میمند،شهر گل و گلابگیری استان فارس و مقصد بسیاری از گردشگران در فصل بهار و تابستان است که از کمبودهایی به خصوص در حوزه درمانی به دلیل کم کاری در سالیان گذشته رنج می‌برد اما اکنون گام‌هایی برای کاستن از این کمبودها در حوزه بهداشت و درمان برداشته شده است.

به گزارش ایرنا، شهر گردشگرپذیر میمند از توابع شهرستان فیروزآباد در فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

با توجه به وضعیت جغرافیایی و حضور گردشگران در شهر میمند، ارتقای سطح سلامت و دسترسی سریع مردم و گردشگران به خدمات درمانی در این منطقه امری مهم و ضروری است.

شهر میمند با جمعیتی حدود ۲۰ هزار نفر تنها یک درمانگاه دارد که به مردم این شهر و روستاهای اطراف خدمات رسانی می کند و ساکنان میمند و گردشگران این شهر اغلب برای دریافت خدمات درمانی مجبور به سفر به فیروزآباد با فاصله حدود ۶۵ کیلومتری یا رفتن به مرکز استان هستند.

راه اندازی درمانگاه تخصصی در شهر میمند با حمایت خیرین سلامت

رییس دانشگاه و تعدادی از مدیران علوم پزشکی شیراز پنجشنبه یکم تیرماه ۱۴۰۲ با هدف بررسی وضعیت بهداشت و درمان مردم شهر میمند، به این شهر سفر کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دیدار با مسئولان و امام جمعه میمند از دغدغه مندی آنها نسبت به امر بهداشت و درمان مردم‌ منطقه گفت: تمامی فرآیندهای خدمات سلامت در شهرستان های استان، براساس شاخص های سطح بندی ارایه می شود.

گام‌های سلامت محور برای جبران کمبودهای قطب گردشگری و شهر گل و گلاب فارس

وحید حسینی افزود: تلاش مجموعه دانشگاه در سطح استان، تحقق هدف دسترسی عادلانه خدمات سلامت به مردم است.

او با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر نگاه مسوولان در امر محرومیت زدایی، اظهار کرد: ارایه خدمات سلامت در سطح استان به ویژه مناطق کم برخوردار، دسترسی آسان مردم به خدمات بهداشت و درمان از اولویت‌های مجموعه دانشگاه به شمار می رود.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان کشور در سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان به عنوان یکی از افتخارات نظام است، به طوری که امروز تنها در استان فارس، ۶۰۰ پزشک متخصص در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشغول به خدمت رسانی هستند.

او به همراهی و همیاری مردم با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و خدمت صادقانه و شایسته به مردم را نیازمند تلاش شبانه روزی دانست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در این دیدار از راه اندازی درمانگاه تخصصی در شهر میمند با حمایت خیرین سلامت شهر میمند خبر داد.

حسینی با اشاره به اقدام خیرین به عنوان یکی از بازوان نظام سلامت، افزود: فعالیت خیرین حوزه سلامت فارس زبانزد، ارزشمند و ماندگار است و ارتقای سطح بهداشت و درمان استان نیز همکاری بیش از پیش خیرین را می طلبد.

امام جمعه شهر میمند نیز در این دیدار ضمن قدردانی از رییس دانشگاه به پاس حضور میدانی در شهر میمند و بررسی ارایه خدمات بهداشتی درمانی مردم منطقه، به بیان مواردی از چالش ها و دغدغه مردم در حوزه سلامت پرداخت.

حجت الاسلام طاهری افزود: با توجه به وضعیت جغرافیایی و حضور گردشگران در شهر میمند، ارتقای سطح سلامت و دسترسی سریع مردم به خدمات درمانی، نیازمند حمایت بیشتر مجموعه دانشگاه است.

مهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی نیز که در این دیدار حضور داشت، ضمن بیان مسایل موجود در حوزه بهداشت و درمان شهر میمند، گفت: شاهد تلاش مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ارتقای سطح سلامت مردم استان هستیم و این خدمات باید کیفی تر دنبال شود.

عباس رضاییان زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با ارایه گزارشی از وضعیت بهداشتی شهر میمند، شاخص های بهداشتی این منطقه مانند انجام واکسیناسیون، مراقبت های مادران باردار، سلامت روان و تغذیه را مطلوب عنوان‌ کرد.

در این دیدار مسوولان ارشد شهر میمند نیز به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات، چالش ها و دغدغه های حوزه سلامت مردم پرداختند.

بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی شهر میمند

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این سفر به میمند به همراه نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین، با حضور در مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی شهر میمند، از واحدهای مختلف این مرکز مانند اتفاقات، داروخانه، رادیولوژی، زایشگاه و اتاق پزشکان بازدید کرد.

گام‌های سلامت محور برای جبران کمبودهای قطب گردشگری و شهر گل و گلاب فارس

او همچنین در گفت و گو با پزشکان و کارکنان مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی شهر میمند، در جریان نحوه ارایه خدمات قرار گرفت و در گفت و گو با بیماران و مراجعان نیز میزان رضایتمندی از دریافت خدمات سلامت را جویا شد.

حسینی با تاکید بر تسریع در ارایه خدمات سلامت با امکانات و تجهیزات موجود، به راه اندازی درمانگاه تخصصی در میمند با حمایت خیرین سلامت این شهر اشاره کرد.

مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی شهر میمند با ارایه خدماتی مانند ویزیت پزشک، مامایی، آزمایشگاه، داروخانه، رادیولوژی، زایشگاه، جمعیتی حدود ۱۹ هزار را تحت پوشش قرار داده است.

در این بازدید معاون بهداشت و مدیر روابط عمومی دانشگاه و جمعی از مسوولان ارشد شهر میمند نیز رییس دانشگاه را همراهی می کردند.

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیش از حضور در مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی شهر میمند، از محل راه اندازی درمانگاه تخصصی در این شهر بازدید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha