استاندار خراسان رضوی: جوانی جمعیت یک تکلیف اعتقادی است

مشهد-ایرنا-استاندار خراسان رضوی گفت: اقدامات در جهت جوانی جمعیت، مهمتر از آن که یک دستور ملی و تشکیلاتی باشد، یک تکلیف اعتقادی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری روز پنج شنبه در جلسه ستاد جمعیت خراسان رضوی افزود: جوانی جمعیت و رشد نرخ باروری در جامعه، یکی از موضوع های مهم برای توسعه است که مورد تاکید فراوان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از این رو همه مسوولان استانی به ویژه فرمانداران شهرستان های خراسان رضوی، مکلف به اجرایی کردن دستور العمل های مقدماتی برای تحقق آن هستند.

استاندار خراسان رضوی تلاش ها در زمینه جوانی جمعیت را همانند تلاش ها در دفاع مقدس توصیف کرد و اظهار داشت: پیری جمعیت به عنوان یک تهدید راهبردی است که اکنون گرفتار آن شده ایم و اگر چاره ای اندیشیده نشود، در آینده شرایط بسیار خطرناک خواهد شد.

نظری افزود: این استان فعالیت هایی را در خصوص جوانی جمعیت انجام داده است اما این اقدامات خوب و کافی نبوده است. شرایط باید به گونه ای پیش برود که خراسان رضوی در کشور در انجام اقدامات پیشرو باشد.

وی عنوان کرد: افزایش موالید و جوانی جمعیت نیازمند یک نگاه ویژه عمیقِ کارشناسی است که در اجرایی شدن آن همه مسوولان باید اقداماتی با نتایج قابل لمس انجام دهند.

استاندار خراسان رضوی: جوانی جمعیت یک تکلیف اعتقادی است

استاندار خراسان رضوی: جوانی جمعیت یک تکلیف اعتقادی است

ایران بالاترین نرخ سقط جنین جهان را دارد

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه جمعیت نیز در این جلسه گفت: ایران بالاترین میزان سقط جنین نسبت به جمعیت بارور در جهان را دارد.

پروفسور محمد اسماعیل اکبری افزود: سقط جنین روشی برای کنترل جمعیت است که برگرفته از اندیشه غرب نشینان است.

وی ادامه داد: روند کنونی نرخ باروری موجب خواهد شد که در سال 2100 جمعیت کشور حدود ۳۱ میلیون نفر باشد، این آمار خود گواه بر وخامت شرایط دارد.

مشاور وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: نرخ باروری در سال های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۲ حدود ۶.۸ برای هر مادر بوده است، در حالی که هم اکنون این میزان در کشور ۱.۷ و رقم بسیار نگران کننده ای است.

در ادامه این جلسه مسوولان ذیربط حوزه جمعیت و فرماندهان شهرستان های خراسان رضوی نقطه نظرات، موضوع ها و چالش های حوزه فعالیتی خویش را بیان کردند.

در پایان این مراسم نیز ازچند خانواده دارای 6 و هفت فرزند ساکن مشهد، تقدیر به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha