۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85148490
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رویش های جدید فکری و فرهنگی مهمترین پیامد کنگره هشت هزار شهید استان است

همدان-ایرنا- استاندار همدان گفت: دومین کنگره هشت هزار شهید استان یک جریان عظیم مردمی و ملی است که مهمترین و ارزشمندترین پیامد مثبت و خروجی آن رویش های جدید فکری و فرهنگی در سطح جامعه و خانواده ها و آشنایی و ممزوج شدن نسل امروز با برکات و فرهنگ ناب ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز چهارشنبه در جلسه شورای سیاستگذاری دومین کنگره ملّی هشت هزار شهید استان همدان اظهار داشت: ایستادگی در برابر تهاجمات دشمنان در جنگ شناختی از برکات هشت سال دفاع مقدس و خون پاک شهداست که کمیته های ۲۳ گانه با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جوانان در جهاد تبیین با رویکردهای مختلف فعالانه عمل کنند.

وی ادامه داد: در راستای برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان دیدار با تمامی خانواده‌های معظم شهدا با اولویت خانواده های دارای سه و چهار شهید در حال انجام است.

استاندار همدان گفت: تأمین اعتبارات لازم جهت برگزاری کنگره شهدا با استفاده از ظرفیت و اختیارات نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گیرد که با حمایت‌های بیش از پیش نمایندگان مجلس کنگره ای در شان شهدای استان برگزار شود.

قاسمی فرزاد با قدردانی از سردار فرجی و سردار مجیدی و همچنین روسای کمیته ها اظهار داشت: تمام مدیران استانی و اعضای کمیته ها با تلاش مضاعف و تمام توان در میدان هستند و جانانه فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های دولتی مختص امور فرهنگی است افزود: نیمی از این اعتبار به صرف امور اجرایی کنگره شهدا اختصاص یابد.

اجرای برنامه هنرمندانه "شبهای شیدایی" با حمایت های استانداری در جانمایی

استاندار همدان گفت: زمان و مکان اجرای برنامه نمایشی "شبهای شیدایی" نمایشگاه بین المللی همدان است که این مجموعه فاخر در کشور کم نظیر است.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه اجرای این برنامه در رویش‌های جدید و تحول فکری دانش آموزان و خانواده های آنها اثربخش است، افزود: این برنامه از ۱۲ مرداد به مدت ۱۵ یا ۲۰ روز ادامه می‌یابد و شبی و هشت هزار نفر از آن بازدید می کنند که مناسب سازی محل برگزاری نمایش از ۲ هفته پیش آغاز شده است.

وی با قدردانی از مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به جهت حرکت خودجوش در بازدید و دیدار با خانواده های شهدای فرهنگی و دانش آموز گفت: سایر دستگاه‌ها نیز باید به تکالیف ابلاغی خود را انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز در این نشست اظهار داشت: کنگره هشت هزار شهید استان همدان یک ظرفیت عظیم فرهنگی را در استان ایجاد خواهد کرد و تلاش و کوشش همه دست‌اندرکاران برگزاری کنگره تلاشی مقدس و جهادی است.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی گفت: امروز نیازمند گسترش روحیه‌ای جهادی همانند روحیه رزمندگان و شهدای دفاع مقدس در جامعه هستیم.

وی ادامه داد: خدمات اجتماعی فراوانی در حاشیه این کنگره ارائه می‌شود که جای قدردانی و تشکر دارد که تمرکز بر اجرای برنامه‌های مرتبط با کنگره شهدای استان در آموزش و پرورش باید خیلی بیشتر و با جدیت پیگیری شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم یک یادواره برای بزرگداشت شهدای روحانیت با حضور حضرت آیت‌الله نوری همدانی و یادواره‌ای با حضور هشت هزار دانش‌آموز به نیابت از هشت هزار شهید استان برگزار شود که اقدامی ارزشمند است.

آیت‌الله شعبانی موثقی یادآور شد: بسیاری از مشکلات ما با توسل به همین شهدای انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس حل شده است.

رویش های جدید فکری و فرهنگی مهمترین پیامد کنگره هشت هزار شهید استان است

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع)استان همدان همچنین با اشاره به اینکه سیاستگذاری های سه ماه آینده در این نشست مصوب شود تا کنگره ای در شان شهدای استان برگزار شود اظهار داشت: تاکنون حدود ۲۴۱ جلسه با هزار و ۴۲۰ مصوبه توسط ستاد اجرایی و اعضای کنگره برگزار شده که بیشتر مصوبات عملیاتی و پیگیری شده است.

سردار مظاهر مجیدی افزود: اصل کار به عهده ستاد اجرایی و کمیته ها است و اقدامات انجام شده و هدف گذاری ها براساس مضربی از هشت انتخاب و انجام شده است.

وی با اشاره به هدفگذاری هشت هزار و اجرای ۱۴ هزار ختم قرآن در ماه مبارک رمضان و پیش بینی اهدای هشت هزار جهیزیه و اهدای سه هزار مورد تاکنون ادامه داد: اهدای هشت هزار مدال سرو به خانواده های شهدا با عکس خود شهید هدفگذاری شده که هزار مدال آماده شده است.

دبیر کنگره هشت هزار شهید استان همدان بر اهتمام ویژه نسبت به تولیدات فرهنگی در صدا و سیما و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد و افزود: ۳۰ مستند و ۲ فیلمنامه سردار شهید همدانی و خواهر دباغ آماده شده است.

سردار مجیدی افزود: دیدار دست اندکاران این کنگره با مقام معظم رهبری و نمایش اقدامات انجام شده در استان به ایشان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه جلسات شورای سیاستگذاری بصورت هفتگی و پیگیری انجام برنامه ها در دستور کار قرار دارد افزود: این کنگره ۱۶ مهر همزمان با سالگرد سردار شهید همدانی به مدت چهار روز برگزار می‌شود.

در این نشست گزارشی از عملکرد کمیته ها توسط روسا ارائه شد.

کنگره هشت هزار شهید استان همدان در ۱۶ مهرماه امسال برگزار می شود.

استان همدان هشت هزار شهید، ۱۸ هزار جانباز و یک هزار آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha