۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۵
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85148562
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نامزد ریاست جمهوری لبنان دیدار با فرستاده پاریس را مثبت خواند

تهران-ایرنا- سلیمان فرنجیه نامزد ریاست جمهوری لبنان با فرستاده ویژه رئیس جمهوری فرانسه به بیروت دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سلیمان فرنجیه، رئیس جریان «المرده» لبنان و نامزد ریاست جمهوری این کشور دعوت ژان ایو لودریان، فرستاده ویژه فرانسه به بیروت برای یک نهار کاری را پذیرفت و به دیدار وی رفت.

این دیدار با حضور آن گریو، سفیر فرانسه در لبنان و طونی فرنجیه، نماینده پارلمان لبنان در کاخ «صنوبر» برگزار شد.

سلیمان فرنجیه با اعلام این خبر در حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی نوشت: دیدار مثبتی بود و گفت وگوهای سازنده ای برای مرحله آتی انجام دادیم.

لودریان، فرستاده ویژه امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به بیروت با نخست وزیر، رئیس مجلس و شماری از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی لبنان دیدار و گفت و گو کرد.

سمیر جعجع رئیس حزب «نیروهای لبنانی» امروز پس از دیدار با لودریان، در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: موضوع انتخاب ریاست جمهوری به رای ۱۲۸ نماینده مجلس نیاز دارد و این پرونده نیازی به دخالت‌های بین المللی ندارد.

وی هدف سفر لودریان به بیروت را آگاه شدن فرانسه از تحولات لبنان توصیف کرد و گفت: در این دیدار فرستاده مکرون در مورد موضوعات مختلف سوال پرسید و هیچ پیشنهادی ارائه نداد.

رئیس حزب نیروهای لبنانی افزود: همه بحث ما این بود که نمایندگان مجلس لبنان در مسیر کار و جایگاه صحیح قرار گیرند و با عشقی که به فرانسه دارم، دخالت هیچ کشوری را نمی‌خواهیم بلکه می‌خواهیم تصمیم بر اساس حاکمیت داخلی باشد.

وی با بیان اینکه ما فقط می‌خواهیم رئیس‌جمهور را انتخاب کنیم، ادعا کرد که متاسفانه برخی‌ها مانع شدند و گرنه نتیجه می‌توانست قاطع باشد.

جعجع افزود: می‌خواهند ما را به این سمت هدایت کنند که سلیمان فرنجیه وزیر سابق را برای رئیس جمهوری انتخاب کنیم و این اتفاق نمی‌افتد.

وی اظهار داشت: گفت و گو لازم است و ما آمادگی داریم بر سر یک نامزد به توافق برسیم اما نه بر اساس روش کنونی.

ژان ایو لودریان فرستاده ریاست جمهوری فرانسه بعداز ظهر دیروز (چهارشنبه) وارد فرودگاه بین المللی رفیق حریری بیروت شد و مورد استقبال مقامات محلی و سفیر فرانسه در لبنان قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha