۱ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۱۹
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85148621
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

روسیه: اوکراین با موشک‌های انگلیسی به پل کریمه حمله کرد

تهران- ایرنا- مقامات روسیه اعلام کردند که اوکراین با استفاده از موشک‌های دوربردی که انگلیس در اختیار این کشور قرار داده است به پل مواصلاتی بخش‌های تحت تصرف روسیه در منطقه خرسون با شبه جزیره کریمه حمله کرده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، روزنامه گاردین به نقل از مقامات محلی مورد حمایت روسیه در این منطقه، ضمن اعلام این خبر افزود: این حادثه دو روز پس از تهدید مسکو به حمله به «مراکز تصمیم گیری» کی یف در صورت استفاده از موشک های غربی علیه کریمه انجام می شود.

حمله به پل چونهار (Chonhar Bridge) آسیب هایی را به این پل وارد کرد. این پل به «دروازه کریمه» شهرت دارد و یکی از زیرساخت‌های است که کریمه را -که در سال ۲۰۱۴ به روسیه ملحق شد- به سرزمین اصلی متصل می کند.

ولادیمیر سالدو (Vladimir Saldo) فرماندار منصوب شده روسیه در خرسون، امروز پنجشنبه حمله به این پل را اعلام کرد و گفت که این پل هدف حملات موشک های «سایه توفان» قرار گرفته که از نوع موشک های دوربردی است که انگلیس تایید کرده این کشور ماه گذشته در اختیار اوکراین قرار داده است.

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه روز پنجشنبه گفت که استفاده احتمالی موشک های هیمارس ساخت آمریکا و سایه توفان علیه اهدافی در کریمه «دخالت کامل غرب در درگیری اوکراین» را نشان می دهد و به حملات فوری به مراکز تصمیم گیری در خاک اوکراین منجر می شود.

مقامات اوکراینی استفاده از موشک های سایه توفان در حمله به این پل را تایید نکرده اند.

هفته گذشته ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین قابلیت های موشک سایه توفان را ستود و گفت این موشک ها ضد حملات کی یف را تقویت می کند.

دانیس شمیهال نخست وزیر اوکراین روز پنجشنبه در حاشیه کنفرانس بازسازی اوکراین در لندن گفت ضد حملات کشورش علیه روسیه زمان می برد اما درباره موفقیت آن خوشبین است.

در مقابل، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بارها تاکید کرده که ضد حملات اوکراین شکست خورده است. وی با این حال در نشست روز پنجشنبه با شورای امنیت دولت خود تصدیق کرد که نیروهای کی یف «قابلیت تهاجمی» دارند.

گاردین نوشت: در تحول جداگانه ای روسیه در ساعات اولیه روز پنجشنبه، با شلیک موشک های کروز و حملات پهپادی، مواضع اوکراین را هدف قرار داد که به گفته مقامات اوکراینی آسیب هایی را در شهر اودسا و کریفیی ریه (Kryvyi Rih) بر جای گذاشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha