رویداد بین المللی تئاتر صاحبدلان در قزوین با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد 

قزوین - ایرنا - اولین دوره بین المللی تئاتر صاحبدلان با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجشنبه شب در قزوین با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این مراسم گفت: این رویداد فرهنگی از ۲۸ خرداد آغاز شد و گروه‌هایی از کشورهای ایران، عراق و عمان در آن حضور داشتند.

محمد حسین فائزی افزود: صاحبدلان جشنواره‌ ای با محتوای دینی است و میزبانی چنین رویدادی باعث افتخار استان است.

وی اظهار کرد: ۵۰ میهمان خارجی و چهار گروه تئاتر خارجی از عراق و عمان در این جشنواره حضور داشتند و در طول برگزاری این رویداد بین المللی برنامه‌های مختلف ازجمله پرده‌خوانی، اجرای تئاتر و کارگاه آموزشی برگزار شد.

فائزی تصریح کرد: تلاش کردیم تا با همین زیرساخت‌های نسبتاً محدودی که در اختیار داریم؛ این رویداد را برگزار کنیم و با ادامه‌دار بودن روند برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری می‌توان شاهد بهبود و ارتقای زیرساخت‌ها بود. امیدواریم که میزبانی از این رویداد، مقدمه‌ای برای تجهیز سالن‌ها و بهبود شرایط اجرا در قزوین باشد.

دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان پس از بخش‌های صحنه‌ای، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، تولید متون نمایشی، نمایشنامه‌خوانی، بخش پژوهش، آیین‌های نمایشی، تعزیه، نقالی، پرده‌خوانی، حیدری خوانی، علی‌نامه‌خوانی، نمایش‌های میدانی و نمایش رادیویی، امروز به بخش بین‌الملل و آیین اختتامیه این رویداد تئاتری رسید.

این رویداد فرهنگی با مشارکت پررنگ و نقش آفرینی هنرمندان قزوینی و حضور چهار گروه از کشورهای عمان و عراق، چهار نمایش صحنه‌ای بین‌المللی، چهار مجلس تعزیه، پنج رادیو نمایش و چهار نقالی در سه سالن نمایش و اماکن و بقاع متبرکه استان قزوین برگزار شد.

همچنین ۲۰ نمایش خیابانی، نقالی و تعزیه هم در قالب این رویداد فرهنگی توسط هنرمندان قزوینی به روی صحنه رفت و در حاشیه این رویداد، کارگاه های آموزشی هم برگزار شد.

در ادامه این مراسم از، برگزیدگان بخش های مختلف این رویداد هنری با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha