سوریه حملات وحشیانه اشغالگران اسرائیلی به مردم در جولان اشغالی را محکوم کرد

دمشق- ایرنا- وزارت امور خارجه سوریه حملات وحشیانه نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیلی به مردم مقاوم این کشور که به هویت ملی و سرزمین سوری خود در جولان اشغالی سوریه پایبند هستند را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری دولتی سوریه سانا ، وزارت امور خارجه در بیانیه ای اعلام کرد: اقدام نیروهای جنایتکار اشغالگر اسرائیل در اعزام نیروهای بیشتر با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان اهالی روستای مسعده در جولان اشغالی سوریه و همچنین حملات وحشیانه نیروهای اشغالگر که منجر به مجروحیت حدود یکصد نفر از اهالی جولان سوریه و بازداشت شمار دیگری شدرا محکوم می کنیم .

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که مقامات اشغالگر اسرائیلی تروریسم را به عنوان یک رویکرد در پیش گرفته اند.

سوریه حملات وحشیانه اشغالگران اسرائیلی به مردم در جولان اشغالی را محکوم کرد

در این بیانیه ای آمده است: تاکید می شود با این تجمع باشکوه اهالی سوریه در جولان اشغالی بی شک اشغالگران اسرائیلی رو به نباودی خواهند بود.

در همین حال پیش از این نمایندگان مجلس سوریه با تقبیح و محکومیت جنایت اشغالگران رژیم اسرائیل در سرزمین جولان با بیانه اینکه هر ذره خاک جولان بخشی جدایی ناپذیر از خاک سوریه است ، بر ایستادگی دائمی در کنار مردم جولان تا بازگشت تمام خاک آن به سرزمین مادری سوریه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا،در پی اعتراض شهروندان سوری به پروژه صهیونیستی نصب توربین های بادی در جولان اشغالی سوریه تعدادی از معترضان توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت و تعداد دیگری نیز در حمله و شلیک گلوله و گازهای سمی و اشک آور نظامیان صهیونیست مجروح شدند.

نیروهای اشغالگر صهیونیستی ۸ نفر از تظاهرات کنندگان را بازداشت کردند.پهپادهای رژیم صهیونیستی بمب های حاوی گازهای سمی و اشک آور به سوی تظاهرات کنندگان پرتاب کردند.

منابع خبری اعلام کردند که نیروهای رژیم صهیونیستی اجازه نمی دهند که آمبولانس ها و نیروهای امدادی وارد منطقه تظاهرات شوند.در جریان تجاوزهای رژیم صهیونیستی دهها نفر از تظاهرکنندگان دچار آسیب یا حالت خفگی به خاطر استفاده از بمب های سمی و اشک آور شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha