کی‌یف: موفقیت در دستیابی به اهداف ضدحمله اوکراین، امری زمان‌بر است

تهران- ایرنا- دنیس شمیحال نخست‌وزیر اوکراین ضمن ابراز خوش‌بینی نسبت به ضدحمله اوکراین، گفت: موفقیت در دستیابی به اهداف این ضدحمله و پیشروی در خطوط نیروهای روسیه امری زمان‌بر است.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از سی‌ان‌ان، شمیحال که در کنفرانس بازسازی اوکراین در لندن سخن می‌گفت، از مردم اوکراین خواست صبور باشند.

وی با تاکید بر اینکه ضدحمله اوکراین نتایج مثبتی در پی خواهد داشت، افزود: کی‌یف برای جان سربازان خود ارزش قائل است بنابراین قصد ندارد آنها را بی‌پروا به زیر آتش نیروهای روسی روانه کند.

نخست‌وزیر اوکراین اظهار کرد: باید درک کنیم که زندگی هر یک از نیروهای‌مان برای ما حائز اهمیت است بنابراین برخلاف ارتش روسیه که هیچ ارزشی برای جان مردم خود قائل نمی‌شود، ما طبق استانداردهای ناتو کار می‌کنیم و مواظب تک‌تک سربازان خود هستیم.

وی افزود: ما در جریان ضدحمله خود قدم‌هایی رو به جلو برمی‌داریم و قصد پیشروی داریم و با ضدحمله خود نیروهای روسی را عقب می‌رانیم اما همه باید صبور باشیم و نتیجه را خواهیم دید.

به نوشته سی‌ان‌ان، این سخنان شمیحال در حالی بیان شده است که پیشتر دو مقام غربی و یک مقام ارشد نظامی آمریکا اعلام کردند که مراحل اولیه ضدحمله اوکراین موفقیت کمتری به همراه داشته و نیروهای روسی در مقابله با ضدحمله اوکراین، توانایی بیشتر و عملکرد بهتری نسبت به ارزیابی‌های غربی از خود نشان داده‌اند.

مقامات هشدار دادند که حمله متقابل هنوز در مراحل ابتدایی خود است و ایالات متحده و متحدانش خوشبین هستند نیروهای اوکراینی قادر خواهند بود در طول زمان به دستاوردهای ارضی دست یابند. علاوه بر این، این مقامات خاطرنشان می‌کنند که نیروهای اوکراینی خودشان با تاکتیک‌ها و دفاع روسیه از جمله انجام عملیات‌های پیاده‌شده‌تر سازگار شده‌اند. در روزهای اخیر، نیروهای اوکراینی نیز موفقیت بیشتری در هدف قرار دادن و سرنگونی هواپیماهای روسی داشته‌اند.

از سوی دیگر ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین نیز روز چهارشنبه با اعتراف به اینکه پیشرفت‌ها آهسته‌تر از حد مطلوب بوده است، افزود: با این وجود، آنهایی که می‌جنگند پیروز می‌شوند و برای کسانی که در می‌زنند، درها باز خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha