میزخدمت قضایی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد

شیراز-ایرنا-دیدار مردمی و میز خدمت مسئولان قضایی فارس با حضور رییس کل دادگستری استان امروز(جمعه) در محل شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این میز خدمت با حضور رییس کل دادگستری استان فارس، اعضای شورای قضایی، معاونان دادگستری استان ، رییس کل دادگاه های شیراز و همچنین دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاونان دادستان در محل شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد و مسئولان قضایی فارس به حل مشکلات حقوقی مردم پرداختند.

میزخدمت قضایی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد

حجت الاسلام سید کاظم موسوی در حاشیه برگزاری میزخدمت دادگستری ضمن تبریک به مناسبت هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از برنامه‌هایی مستمر دادگستری فراهم کردن شرایط برای ملاقات چهره به چهره با مردم است که این برنامه در حال حاضر با جدیت بیشتری نسبت به گذشته دنبال می‌شود.

رییس کل دادگستری استان فارس ادامه داد: این برنامه‌ها بیشتر در اماکن مقدس از جمله مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و مکان‌هایی که با ازدحام جمعیت مردم روبه رو است برگزار می‌شود و مسئولان قوه قضاییه در این مکان‌ها حاضر می‌شوند و در دیداری چهره به چهره به بررسی مشکلات مردم می‌پردازند.

موسوی عمده درخواست‌ها و تقاضاهای مردمی را در این میرخدمت‌ها تقاضا برای اعمال ماده ۴۰۷ مبنی بر بررسی مجدد پرونده‌ها و تقاضای مرخصی دانست و گفت: تمام پرونده‌ها یا درخواست‌ها در حوزه قضایی نیست؛ بعضی از افرادی که در این دیدار مردمی حضور دارند مشکل قضایی ندارند. بلکه آنها در این میزخدمت مسائلی را که با ادارات غیر از دادگستری و سایر نهادها دارند مطرح می‌کنند.

او اضافه کرد: آنچه که کمتر در تقاضاهای مردمی به چشم می‌خورد تقاضای سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها است. این در حالیست که آمارها هم نشان می‌دهد استان فارس در شتاب‌بخشی به رسیدگی پرونده‌های قضایی از سایر استان‌های کشور پیشی گرفته است.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم که با فراهم کردن شرایط ملاقات‌های چهره به چهره با مردم از عمده‌ترین مشکلات مردم آگاهی پیدا کنیم و درصدد رفع این مشکلات برآییم.

موسوی ابراز کرد: امیدواریم دستگاه‌های اجرایی هم روز به روز اقدامات قابل توجه‌تری برای برگزاری میز خدمت انجام دهند و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قراربگیرند و برای حل این مشکلات، راه و چاره بیندیشند.

رییس کل دادگستری استان فارس اظهار کرد: بدون شک مردمی که هر وقت نظام احتیاج به آنها دارد در صحنه هستند مستحق بهترین خدمات و بهترین برخورد از سوی مسئولان هستند.

موسوی افزود: از همکاران قضایی در استان فارس تقاضا دارم که نه تنها در هفته قوه قضاییه بلکه در طول سال با خوشرویی به درخواست‌های مردم به ویژه زندانیان رسیدگی و تا جایی که قانون اجازه می‌دهد گره از این مشکلات بگشایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha