۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 85148801
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بزرگترین ایستگاه خط انتقال گاز خراسان رضوی به بهره برداری رسید 

تربت حیدریه - ایرنا - خط انتقال گاز دیزباد به تربت حیدریه بعنوان بزرگترین ایستگاه گازرسانی خراسان رضوی امروز جمعه با حضور معاون وزیر نفت و جمعی از مقامات و مدیران استان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا؛ یعقوب علی نظری استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: خط انتقال گاز دیزباد - تربت حیدریه با طول ۶۵ کیلومتر و قطر لوله ۳۰ اینچ با هدف پایداری، انعطاف پذیری، تقویت و توسعه گاز رسانی به شهرهای مرکزی و جنوب استان، گازرسانی به صنایع بزرگ نظیر کارخانه فولاد و نیروگاه سیکل ترکیبی برق راشد، تقویت فشار گاز شهرهای منطقه، پایداری شبکه شمال شرق ایران با سرمایه گذاری ریالی و ارزی افزون بر ۱۴۵۰ میلیارد ریال و ۹.۶ میلیون یورو به بهره برداری رسید.

همچنین در حاشیه این مراسم که جمعی از مسوولان محلی تربت حیدریه حضور داشتند؛ بهره برداری از پروژه گازرسانی به هشت روستای این شهرستان شامل کامه سفلی، کامه علیا، بیدستان، بکاول، سریشا، تروسک، کسکک و گوجی آغاز شد.

به گفته محسن زنگنه نماینده مردم شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بهره برداری از گازرسانی به این روستاها پوشش شبکه انتقال در این منطقه از خراسان رضوی به ۱۰۰ درصد رسید.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اهتمام و اقدامات عمرانی دولت سیزدهم اظهار کرد: اکنون تمام ۹ شهر و ۲۲۶ روستای تابعه شهرستانهای تربت حیدریه، زاوه و مه ولات و ۴ شهرک صنعتی و ۲۸۷ واحد تولیدی سطح منطقه از پوشش گاز طبیعی برخوردارند مضافا اینکه ۱۳ جایگاه سی ان جی سوخت رسانی به خودروها را انجام می دهند.

مرکز شهرستان تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد و دیزباد از روستاهای تابعه نیشابور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha