بیش از ۱۱۳هزار میلیارد ریال از مطالبات بانک‌ها و شرکت‌های دولتی استان بوشهر وصول شد

بوشهر - ایرنا - مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: سال گذشته ۱۱۳هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال میزان وصولی مطالبات بانک‌ها و شرکت‌های دولتی از اشخاص و موسسه‌ها بوده که این رقم معادل کل کارکرد استان طی ۴۴ سال گذشته است.

محمدرضا بزرگمهر روز جمعه در گفت‌و گو با ایرنا اظهار کرد: این میزان وصول مطالبات مربوط به بانک‌ها و شرکت‌های دولتی از اشخاص و موسسه‌ها، ۲هزار و ۳۰۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: بیشترین رقم وصول مربوط به شرکت گاز استان بوشهر است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر تصریح کرد: براساس برنامه ششم توسعه بسیاری از کارها از طریق دادگاه در قسمت اجرا از طرف ثبت اسناد اجرا می‌شود به همین دلیل امروز ارباب رجوع زیادی در قسمت اجرا به این اداره کل مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه قسمت اجرا ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با گرفتن سه استعلام از ملک، حساب بانکی و وسیله نقلیه امکان ممنوع الخروج و ممنوع المعامله کردن افراد را دارد اظهار کرد: سال گذشته سه هزار و ۵۶۱ فقره پرونده در این استان تشکیل شده که با پیگیری‌های انجام شده به انضمام برخی از پرونده‌های سال‌های ماقبل سال گذشته سه هزار و ۸۰۰ پرونده در این استان مختومه شده است.

بزرگمهر افزود: همچنین سال گذشته ۷۸ فقره مزایده نیز در استان انجام شده است.

کاهش ۴ درصدی طلاق در استان بوشهر

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: سال گذشته ۲هزار و ۲۶۴ واقعه طلاق در این استان به ثبت رسید که نسبت به ۲هزار و ۳۵۶ فقره طلاق سال ماقبل چهار درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین سال گذشته ۶ هزارو ۳۳۶ فقره ازدواج در دفاتر رسمی ازدواج این استان به ثبت رسیده که نسبت به ۶ هزار و ۵۸۷ فقره ازدواج سال ماقبل پنج درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: این تعداد ازدواج و طلاق در ۳۹ دفتر ازدواج و ۲۷ دفتر طلاق به ثبت رسیده است.

ثبت ۴۱ هزار فقره سند در دفاتر اسناد رسمی

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۱۱۱ دفترخانه گفت: در زمان حاضر ۱۲ هزار جلد دفتر موجود در استان اسکن شده است.

به گفته بزرگمهر سال گذشته ۴۱ هزار فقره سند مالکیت در دفاتر اسناد رسمی استان به ثبت رسیده که نسبت به تنظیم ۳۷ هزار سند سال ۱۴۰۰ افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که باید هر معامله‌ای را در دفترخانه انجام دهند و اسناد خود را در دفاتر اسناد رسمی تنظیم کنند چرا که اسناد عادی چندان اعتباری ندارند.

بزرگمهر با اشاره به سامانه‌ای شدن تمام روند ثبت ازدواج و طلاق گفت: برای نظارت بر روند کار دفاتر اسناد رسمی و ازدواج سال گذشته ۵۶۰ مورد بازرسی از دفاتر ازدواج و ۸۶۰ مورد از دفاتر اسناد رسمی انجام شده است.

ثبت و تغییر نام شرکت‌ها در کمتر از ۴۸ ساعت

بزرگمهر اضافه کرد: از سال ۹۲ تا کنون کل روند ثبت شرکت‌ها، تغییرات، تعیین نام به صورت الکترونیک انجام می‌شود و متقاضی می‌تواند با ورود به سامانه ثبت اسناد و ثبت اطلاعات شرکت‌ با پرینت از اطلاعات و تحویل به پست این اداره کل نیز طبق برنامه زمانبندی طی ۴۸ ساعت نسبت به تغییر نام شرکت اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برای ثبت شرکت‌ها نیز درصورتی که مدارک کامل باشد روند ثبت طی ۴۸ ساعت انجام می‌شود.

بزرگمهر با اشاره به ثبت ۴۱ هزار موسسه و شرکت در استان بوشهر گفت: سال گذشته یک هزار و ۴۴۶ شرکت و ۱۵۷ موسسه به ثبت رسیده است که به ترتیب نسبت به سال ماقبل ۲۵ درصد رسد و ۴۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha