۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۳
کد خبرنگار: 1447
کد خبر: 85148839
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۹ هزار و ۹۰۰ پرونده در دادگستری دلفان مختومه شد 

خرم‌آباد - ایرنا - رئیس دادگستری شهرستان دلفان گفت: ۳۹هزار و ۹۷۶ فقره پرونده در یکسال گذشته در دادگاه ها و شوراهای حل اختلاف این شهرستان رسیدگی و مختومه شده است.

به گزارش ایرنا ،فردین عسکرزاده روز جمعه در نشست خبری با رسانه ها افزود: مجموع پرونده های وارده به دادگستری شهرستان در این مدت ۳۷ هزار و ۵ فقره بوده که علاوه بر مختومه شدن این تعداد پرونده ، تعداد ۹۷۱ فقره نیز از سال های قبل رسیدگی و مختومه شد.
وی با بیان اینکه ،کلیه دادرسی های مربوط به زندانیان به صورت الکترونیک انجام می شود اظهار کرد: با توجه به بعد مسافت مرکز استان برای جلوگیری از هزینه های نقل و انتقال و خطراتی که در مسیر رفت و آمد وجود دارد هیچ زندانی جهت برگزاری جلسات رسیدگی از زندان مرکز استان احضار نمی شود و جلسات رسیدگی به صورت ویدئو کنفرانس صورت می گیرد.

به‌گفته وی ۹۴ درصد از ابلاغیه های حوزه قضایی دلفان به صورت الکترونیک بوده و این امر سهم مهمی در جهت جلوگیری از اطاله دادرسی دارد.
عسکر زاده بیان‌کرد: با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضاییه در خصوص حضور مدیران و قضات در زندانها و بررسی مسائل و مشکلات آنها، در سال گذشته همکاران ما مجموعا ۱۵۱ بازدید از زندان را داشته اند و در این بازدیدها به بررسی مسائل و مشکلات زندانیان و صدور دستورات قضایی لازم پرداخته اند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های تحولی دستگاه قضایی تشکیل پرونده های قضایی بدون کاغذ است است افزود : کلیه روند رسیدگی پرونده به صورت الکترونیکی صورت می پذیرد و در سال گذشته تعداد یکهزار و ۴۵۹ فقره پرونده در حوزه قضایی شهرستان بدون کاغذ و بصورت الکترونیکی توسط همکاران مورد رسیدگی قرار گرفته است.
رئیس دادگستری دلفان افزود: درحوزه قضایی شهرستان متوسط زمان رسیدگی به دعاوی کیفری ۷۶ روز و دعاوی حقوقی ۸۳ روز است یعنی طی این مدت که به صورت میانگین می باشد پرونده های حقوقی و کیفری در شعبه ثبت مورد رسیدگی و مختومه می گردند.
عسکر زاده به تشکیل ستاد صبر شهرستان دلفان اشاره کرد وگفت : ستاد صبر این شهرستان از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و برای ۲۵۵ نفر از متنفذین و ریش سفیدان شهرستان ابلاغ صلح یار صادر شد.
رئیس دادگستری دلفان ، تشکیل جلسات پیشگیری از وقوع جرم، شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی، تشکیل جلسات مبارزه با جرائم خاص و کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار، بازدید از واحدهای تولیدی و بررسی مسائل و مشکلات آنها، از مهمترین اقدامات دادگستری این شهرستان عنوان نمود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha