۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85148903
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه گناوه: فرهنگ ازدواج آسان ترویج شود

۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبر: 85148903
امام جمعه گناوه: فرهنگ ازدواج آسان ترویج شود

گناوه – ایرنا – امام جمعه گناوه گفت: ترویج فرهنگ ازدواج آسان می‌تواند خیلی از مشکلات و موانع ازدواج جوانان را در جامعه رفع کند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی‌حسینی روز جمعه در آیین جشن ازدواج ۱۰ زوج دانشجوی دانشگاه پیام نور گناوه به مناسبت هفته ازدواج آسان اظهار کرد: خداوند متعال در سوره مبارکه روم فلسفه و نتیجه ازدواج و پیوند مقدس زناشویی و زندگی مشترک را آرامش انسان‌ها معرفی می‌کند.

وی افزود: یکی از موانع مهم امروزی در راه ازدواج جوانان، سخت‌گیری‌ها مانند مهریه‌های سنگین بوده که مشکل و مانع بزرگی است.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: باتوجه به اینکه سن ازدواج در جامعه ما بالا رفته است باید چشم و هم چشمی‌ها و انتظارات بی رویه و بی مورد را کم کنیم و فرهنگ ازدواج آسان را هر چه بیشتر گسترش دهیم.

رکنی‌حسینی بیان کرد: آنچه که جامعه ما را دچار آسیب می‌کند و باعث می‌شود جوانان تن به ازدواج ندهد وجود آسیب‌هایی است که ما نتوانسته‌ایم آنها را رفع کنیم.

امام جمعه گناوه: فرهنگ ازدواج آسان ترویج شود

وی گفت: همه ما در قبال امر تسهیل در ازدواج جوانان مسئول هستیم و طرز تفکری که وجود دارد که اگر ازدواج کنیم در زندگی مشترک دچار آسیب می‌شویم، باید با کارهای فرهنگی و مشاوره تغییر دهیم.

امام جمعه گناوه افزود: حاکمیت نیز وظیفه دارد بستر و زمینه ازدواج را فراهم کند و برای مشکلاتی مانند مسکن و شغل چاره اندیشی کند.

رکنی‌حسینی با بیان اینکه باید این‌گونه مراسم ها را بیشتر در جامعه گسترش داد، گفت: فرهیختگان و اساتید حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش در امر فرهنگ سازی و کاهش آسیب‌های ازدواج و جلوگیری از جدایی‌ها وظیفه سنگین برعهده دارند و باید در این امر تلاش کنند.

خطبه عقد نمادین یکی از زوج‌های دانشجو، اجرای گروه سرود، مسابقه بین زوج‌ها، اهدا هدیه و مولودی خوانی از دیگر بخش‌های این آئین بود که با همکاری اداره ورزش و جوانان، فرمانداری، تبلیغات اسلامی، هیات فاطمیه، بسیج خواهران، شهرداری و شورای اسلامی شهر و نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان بوشهر به مناسبت هفته ازدواج آسان در تالار بهزاد برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha