۳ تیر ۱۴۰۲، ۸:۳۲
کد خبرنگار: 3181
کد خبر: 85148934
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشتگ «هر ایرانی نگهبان زبان فارسی» را فراگیر کردیم

تهران- ایرنا- مدیر کمیته فضای مجازی جشنواره «آیین سخن» گفت: در راستای تبلیغ اثربخش و ماندگار، کلیدواژه‌ها و هشتگ‌های #من_نگهبان_زبان_فارسی_هستم، #آیین_سخن ، #فارسی_را_پاس_بداریم و #هر_ایرانی_نگهبان_زبان_فارسی  را به همراه محتوای با کیفیت در فضای مجازی داغ و فراگیر کرده‌ایم.

ابوذر ابراهیم در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون ایرنا، با اشاره به شکل‌گیری ایده اولیه این پویش گفت: در ابتدا از مخاطبان رادیو ایران دعوت شد تا برای کلمات بیگانه، واژه فارسی پیشنهاد دهند و برای بهره گیری بهتر از فرهنگ ایرانی، نام‌های زیبای بومی و ایرانی را جهت نام‌گذاری محصولات به صاحبان مشاغل و کارخانه‌ها معرفی کنند؛ این پویش با هدف اصلاح به‌کارگیری کلمات بیگانه و نادرست در رادیو ایران برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی شنونده‌ها روبرو گشت.

ابراهیم افزود: این حرکت ادامه پیدا کرد و در سال ۱۴۰۱ به جشنواره تبدیل شد. دومین جشنواره ملی آیین سخن امسال در چهار بخش در حال برگزاری است؛ بخش برنامه سازی رادیویی، بخش فضای مجازی، بخش مردمی و بخش ویژه که مربوط به «نظامی گنجوی» است. جشنواره ۱۴۰۲ از هفته نظامی در اسفند سال قبل کلید خورد و اختتامیه آن در تیر ماه برگزار خواهد شد.

هشتگ «هر ایرانی نگهبان زبان فارسی» را فراگیر کردیم

مدیر کمیته فضای مجازی جشنواره آیین سخن استقبال مردم از جشنواره به ویژه در بخش فضای مجازی را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: تعداد آثار ارسالی در این بخش در مقایسه با دیگر بخش‌ها قابل توجه بوده است. تولید محتوا برای صفحات اجتماعی، پادکست، گرافیک متحرک، تیزر و بنرهای گرافیکی، تولید محتوا برای کانال تلویزیونی رادیونما، ساختارهای مورد تایید در بخش فضای مجازی جشنواره آیین سخن است که آثار رسیده، از سوی کارشناسان این حوزه داوری شده اند.

ابراهیم، روش‌های تبلیغ و معرفی جشنواره «آیین سخن» را مکمل و به موازات آنتن شبکه عنوان کرد و گفت: از بهمن سال گذشته تبلیغات و اطلاع رسانی اخبار جشنواره در پایگاه، رادیونما و صفحات رادیو ایران در شبکه‌های اجتماعی همسو و همزمان با آنتن رادیو ایران انجام شده است تا علاوه بر شنوندگان، دنبال‌کنندگان خلاق و ایده‌پرداز شبکه را به تولید محتوا برای جشنواره ترغیب کنیم. از سوی دیگر بستر دریافت آثار ارسالی مردم و برنامه سازان رادیو در پایگاه رادیو ایران به نشانی بوده است که مرتب و به موقع رصد و بهینه‌سازی شده تا بدون کمترین مشکلی شرکت‌کننده بتواند اثر خود را بارگذاری و ارسال نماید.

افرادی که در فضای مجازی صفحاتی با دنبال‌کننده‌های بالا دارند، محتوایی را تولید کنند تا به مخاطب خود بیاموزند که از کلمات بیگانه استفاده نکنند

مدیر فضای مجازی رادیو ایران ادامه داد: در راستای تبلیغ اثربخش و ماندگار، کلیدواژه‌ها و هشتگ‌های #من_نگهبان_زبان_فارسی_هستم ، #آیین_سخن ، #فارسی_را_پاس_بداریم و #هر_ایرانی_نگهبان_زبان_فارسی را به همراه محتوای با کیفیت در فضای مجازی داغ و فراگیر کرده‌ایم تا توانسته باشیم «آیین سخن» را به بهترین شکل به همه معرفی کنیم. پاسداشت زبان، خط و ادبیات فارسی نیازمند هم‌افزایی و همکاری گسترده است که شبکه رادیویی ایران می‌کوشد تا این حرکت مهم را ماندگار کند.

ابراهیم گفت: در تلاش هستیم تولید و انتشار محتوا به همراه این برچسب‌ها را در طول سال داغ نگه داریم. مخاطب هدف ما جوان‌های دهه هفتادی و دهه هشتادی هستند؛ کسانی که حضور پررنگ‌تری در شبکه‌های اجتماعی دارند و می‌کوشیم با محتوای جذاب توجه‌شان را جلب کنیم تا ایشان هم به جمع پاسداران و نگهبانان زبان، خط و ادب فارسی بپیوندند؛ افرادی که در فضای مجازی صفحاتی با دنبال‌کننده‌های بالا دارند، محتوایی را تولید کنند تا به مخاطب خود بیاموزند که از کلمات بیگانه استفاده نکنند یا کلمات فارسی را با تلفظ درست و با املای صحیح به کار گیرند.

به گزارش ایرنا؛ زبان ابزار ارتباط و انتقال در رسانه رادیو است. لذا این رسانه باید بکوشد تا به بهترین شکل با مردم سخن بگوید و از سویی با توجه به آسیب‌هایی که در چند سال اخیر زبان فارسی را تهدید کرده‌است، شبکه رادیویی ایران بر آن شد تا پویش «آیین سخن» را راه‌اندازی کند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha