خانواده‌ها به مساله ازدواج آسان جوانان اهمیت دهند

مهاباد - ایرنا - امام جمعه موقت مهاباد گفت: ازدواج یکی از سنت‌های نیکو در اسلام و مورد تاکید بزرگان دین است و خانواده‌ها هم باید به این سنت پیامبر (ص) و ترویج ازدواج آسان جوانان اهمیت دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سلیمان رشیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد اظهار کرد: در دین اسلام توصیه شده خانواده‌ها در ازدواج جوانان تسهیل کنند اما اکنون مشکلات زیادی پیش روی جوانان وجود دارد.

وی با بیان اینکه زوج‌های جوان با تقلید از رسوم کشورهای غربی، مشکلاتی زیادی پیش روی خود در امر ازدواج قرار می‌دهند، افزود: برگزاری ساده و با کمترین تشریفات موجب ترویج این فرهنگ حسنه است.

امام جمعه موقت مهاباد اضافه کرد: حمایت‌های دولت با برنامه‌های مختلف از جمله تسهیلات بانکی و واگذاری امتیاز خرید خودرو و اعطای مسکن و زمین به جوانان گام مهمی در زمینه افزایش ازدواج است که باید این مشوق ها تداوم داشته باشد.

ماموستا رشیدی ادامه داد: خانواده‌ها و سیستم آموزشی کشور باید جوانان را در زمینه فراگیری مهارت‌های زندگی بعد از ازدواج یاری کنند تا زوج‌های جوان در ابتدای زندگی بتوانند بر مشکلات غلبه کنند.

وی تاکید کرد: مساله مهریه زیاد و برگزاری مراسم ازدواج با تشریفات و هزینه‌های غیر معمول و چشم و همچشمی یکی از دلایل مهم کاهش مساله ازدواج در میان نسل جوان است.

ماموستا رشیدی در بخش دیگری از مومنان خواست در این ایام که به عید سعید قربان نزدیک می‌شویم، خانواده‌های نیازمند را فراموش نکنند و با پرداخت زکات و کمک به آنها، سعادت دنیا و آخرت را برای خود داشته باشند.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگوت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان ‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha