۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85148949
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:قضات مشکلات مردم را از طریق صلح و سازش رفع کنند

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:قضات با رعایت عدالت و انصاف تلاش کنند تا مشکلات مردم، تا جایی که ممکن است از طریق صلح و سازش رفع شود و مردم هم به این مهم توجه کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود: در سال ۱۳۶۰ در یک حادثه ۷۲ تن از مسوولان عالی رتبه کشور ازجمله آیت الله بهشتی به شهادت رسیدند و این اتفاق در هر کشوری رخ می داد آن کشور نابود می شد، اما آمریکایی ها اعتراف کردند که تصمیمات امام راحل(ره) به قدری قوی است که قدرت تصمیم گیری را از ما گرفته شده است.

وی اظهار کرد: ششم تیر ماه سال ۱۳۶۰ بعد از عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا منافقان اعلام جنگ مسلحانه کردند،مقام معظم رهبری از جبهه به تهران آمدند و برای سخنرانی به مسجد ابوذر آمدند ، فردی از مناقان یک ضبط صوت در مقابل معظم له قرار داد و ناگهان بمب منفجر شد ، مقام معظم رهبری را به بیمارستان منتقل کردند، در این زمان، وضعیت جسمانی معظم له بحرانی شده بود و بعضی از دکترها از درمان مایوس شده بودند اما اراده خداوند بر حفظ مقام معظم رهبری برای استمرار انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه کاشان بیان کرد: هفت تیر سال۱۳۶۶ صدام شهر سردشت ما را مورد حمله شیمیایی با گاز خردل قرار داد و معلمان باید این مطالب را برای دانش آموزان تبیین کنند،آمریکا و آلمان این بمب ها را در اختیار صدام قرار دادند.

حجت الاسلام حسینی گفت: کسانی که به آمریکا لبخند می زنند فراموش نکنند چه جنایتی علیه ملت ایران انجام دادند و عربستان خبیث هم در سال ۱۳۶۶ در زمان فهد ۴۰۰ نفر از حجاج ما را قتل عام کرد و حضرت امام خمینی(ره) فرمودند که این کشتار با آب زم زم هم پاک نمی شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:در حکمت ۲۹ نهج البلاغه حضرت علی (ع) می فرماید وقتی عمر انسان می گذرد و مرگ به سمت انسان می آید محل دیدار بسیار نزدیک است ،آیت الله مکارم شیرازی در شرح این حکمت می فرمایند که عمر انسان محدود است و بر اثر حوادث طبیعی یا پیر شدن با مرگ ملاقات می کند،درس عبرت این است که از وقتی که خدا به ما داده به بهترین شکل استفاده کنیم.

حجت الاسلام حسینی افزود: هفتم ذیحجه و شهادت امام باقر(ع) از مناسبت های هفته است،این امام همام در کتاب نزهة الناظر می فرمایند که اگر خدا در یک مرد یا زن حسن نیت ببیند،خداوند او را حمایت می کند.

امام جمعه کاشان بیان کرد:مقام معظم رهبری در کتاب انسان ۲۵۰ ساله دوران ائمه‌ی معصومین (ع) را به یک انسان که ۲۵۰ سال عمر دارد تشبیه می کنند،بخشی از این سال ها مربوط به امام باقر(ع) است،مقام معظم رهبری در این کتاب بعد از پیامبر(ص) دوران ۱۲ امام معصوم(ع) شامل چهار بخش است.

حجت الاسلام حسینی گفت:سکوت ۲۵ ساله حضرت علی(ع) بخش نخست این دوران است،دوره دوم دوران اقتدار همراه با مظلومیت است و شامل چهار سال ونیم دوران علوی و ۶ ماه حکومت حسنی(ع) است.

وی افزود:از سال چهل که امام حسن (ع) صلح کردند تا قیام عاشورا ۲۰ سال طول کشید و این مدت به فرموده مقام معظم رهبری دوران تلاش سازنده اما کوتاه مدت است.

وی اظهار کرد:از آغاز امامت امام سجاد(ع) تا سال ۲۶۰ کهه مصادف با شهادت امام حسن عسکری(ع) است مقام معظم رهبری می فرمایند که دوران تلاش سازنده بلندمدت شروع می شود و یک بخش این دوران مربوط به امام باقر(ع) است.

امام جمعه کاشان بیان کرد:امام باقر(ع) در دوران امامت خود مبارزه فرهنگی با تحریف ها در معارف کردند و با ایجاد تشکل و تربیت شاگرد و فرستادن نواب ازجمله فرزندشان حضرت علی بن امام محمد باقر(ع)به کاشان در راستای این اقدام فرهنگی تلاش کردند.

حجت الاسلام حسینی گفت:شب عرفه از مناسبت های دیگر هفته است و در این دعا از خداوند تقاضای بخشش می کنیم و در روز عرفه نباید فقط به دعای عرفه اکتفا کرد و به از زیارت امام حسین(ع) نباید غافل شد.

وی افزود: بخشی از دعای عرفه مربوط به شناخت نفس است،در بخش دوم دعای عرفه آمده که خدایا دنیا را به گونه ای ساخته ای که هرجای دنیا را که نگاه می کنم تو را می بینم.

وی اظهار کرد: عید قربان از دیگر مناسبت های هفته است،به نماز ذیحجه توجه شود،خداوند در دهه ذیحجه نمازی را قرار داده که هر فرد کمی تفکر کند می داند که حق با حضرت علی(ع) است،روح نماز دهه ذیحجه ولایت علی بن ابیطالب(ع) است.

امام جمعه کاشان بیان کرد: امام صادق(ع)در حکمت قربانی کردن فرمودند که وقتی گوسفند را ذبح می کنی،حنجره حرص و طمع خود را ذبح کنید.

حجت الاسلام حسینی گفت: حضرت علی(ع) می فرمایند که اگر مردم می دانستند که قربانی کردن چه فضیلات هایی دارد این کار را انجام می دادند چون وقتی اولین قطره خون گوسفند بر زمین بریزد گناه فرد بخشیده می شود.

و افزود:سیره امام سجاد(ع) اینگونه است که گوسفند را به سه بخش تقسیم می کردند،بخشی را به همسایگان،بخشی به فقرا و بقیه را خود استفاده می کردند.

وی اظهار کرد:یکی از اهداف خلقت ابعاد علمی و معرفتی دارد و خداوند در آیه ۱۲ سوره طلاق می فرماید هدف از خلقت خداشناسی است.

وی تصریح کرد: دومین هدف خلقت در آیه ۵۶ سوره ذاریات آمده که خداوند جن و انس را برای بندگی خدا آفریده است و علامه طباطبایی در تفسیر المیزان و در خصوص این آیه شریفه می فرمایند که مخلوقات خداوند باید بنده خدا شوند و هدف خدا عابد شدن مردم است.

امام جمعه کاشان بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) می فرمایند که بالاترین عبادت این است که انسان اصول دین را بشناسد،در آیه ۵۵ سوره بقره خداوند می فرماید که یهودیان به حضرت موسی(ع) گفتند که ما به تو ایمان نمی آوریم مگر اینکه خدا را با این چشم سر ببینید،افرادی که این حرف را زدند ۷۰ نفری بودند که حضرت موسی(ع) آنها را از بین ۷۰ هزار نفر انتخاب کرده بود و منظورشان این بود که باید با مشاهده چشم ظاهر خدا را ببینند تا ایمان بیاورند.

حجت الاسلام حسینی گفت:کوچکترین غفلت در اصول دین می تواند عمر ما را نابود کند،خداوند بر کوه تجلی کرد و کوه متلاشی شد و حضرت موسی(ع) بی هوش و آن ۷۰ نفر فوت کردند.

وی افزود: خداوند این افراد را بعد از فوت زنده کرد و معنی این امر یعنی امکان بروز رجعت در این دنیا وجود دارد،در حدیثی از امام صادق(ع) در جلد ۳۹ کتاب بحارالانوار آمده که افراد خاص ازجمله کسانی که ایمانشان کامل یا شرک آنها محض می باشد به دنیا بر می گردند و افراد بد و مشرک برای عذاب شدن به دنیا بازگردانده می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha