حدود ۱۰هزار پرونده قضایی معوق مازندران، سال گذشته رسیدگی شد

ساری- ایرنا - رییس کل دادگستری مازندران با اظهار این که مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در بخش های مختلف قضایی از جمله دادسرای ها و دادگاه تجدید نظر کاهش محسوسی یافته است، گفت: علاوه بر آن سال گذشته با همکاری کارکنان، ۹هزارو ۶۱۹ پرونده معوق ،طی سال گذشته رسیدگی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری در پیش از خطبه این هفته نماز جمعه ساری افزود: پارسال یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۸۸۷پرونده تشکیل شد ه در دادگستری های استان رسیدگی شد.

وی با بیان این که علاوه بر آن حدود ۱۰ هزار پرونده سال های گذشته نیز رسیدگی شده است، ادامه داد: گواهی می دهم که خادمان در دادگستری علاوه بر وقت اداری برای کاهش اطاله دادرسی، جهاد گونه و مخلصانه در ساعت غیر اداری نیز کار می کنند.

اکبری با ذکر این نکته که میانگین رسیدگی به پرونده ها در تمام بخش ها از جمله در دادسرا و دادگاه تجدید نظر کاهش محسوسی یافته است، گفت: در سال گذشته در استان مازندران کمتر از ۱۰ درصد از پرونده ها و آرای تجدید نظر نقض شده است و مابقی آرا مورد تایید قرار گرفت.

رییس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: سرعت بخشی به ابلاغیه ها با استفاده از فناوری های نوین را شاهد هستیم.

وی احیای حقوق عامه را از دیگر ماموریت های دادگستری مازندران عنوان کرد و بیان داشت: این مقوله به خصوص در حفظ انفال مازندران بسیار مهم و مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان این که دستگاه قضایی مازندران طبق منویات مقام معظم رهبری  و سیاست قوه قضاییه در برخورد با مجرمان به خصوص جرایم دین و باورهای های مردم مماشات نمی کند، ادامه داد: دستگاه قضایی همکاری ویژه ای با دستگاه امنیتی، انتظامی و اطلاعات مازندران دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha