امام جمعه بندرعباس: دستگاه قضایی در حکمرانی اسلامی مهمترین نقش را دارد

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: قوه قضاییه در حکمرانی اسلامی مهمترین نقش را دارد و قوای مجریه و مقننه نیز هرچند مهم هستند اما در حقیقت نقش کمکی دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام محمد عبادی‌زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس افزود: ارتقای سیستم حکمرانی نیز باید از دستگاه قضایی باشد.

وی با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر بهشتی خاطرنشان کرد: کارکنان و قضات دادگستری با کمترین حقوق و مزایا فعالیت می‌کنند و این در حالیست که اسلام رسیدگی به معیشت قاضی را مورد تاکید قرار داده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خواستار تقویت ارتباط مردمی دادگستری با مردم شد و اضافه کرد: در پرونده های قضایی به طور معمول یکی از طرفین که حکم بر علیهش صادر شده ناراضی است و خود را مظلوم می‌داند.

به گفته حجت الاسلام عبادی زاده به همین دلیل افرادی در جایگاه قاضی یا مشاور باید بتوانند روند دادرسی را برای جامعه توضیح دهند.

خطیب جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام حج خاطرنشان کرد: فرهنگسازی حج یک وظیفه عمومی و همگانی است.

حجت الاسلام عبادی زاده اضافه کرد: مساله حج با ولایت پیوند مستقیم دارد و تولی و تبری ۲ رکن اساسی آن هستند که حجاج ایران نسبت به آنها دغدغه و حساسیت ویژه دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha