۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹
کد خبر: 85148976
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جمهوری اسلامی قطب اصلی نظم نوین جهانی است

۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹
کد خبر: 85148976
جمهوری اسلامی قطب اصلی نظم نوین جهانی است

خمین - ایرنا - خطیب جمعه خمین گفت:جمهوری اسلامی با نگاه ایدئولوژیکی و حمایت از مظلومان و مبارزه با ظالمان ، قطب اصلی نظم نوین جهانی است. 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید قاسم میرصادقی در خطبه های نماز جمعه این هفته خمین، افزود: کشورهای روسیه، چین و ایران سه ظلع نظم نوین جهانی هستند.

وی با اشاره به سالروز تشکیل حشد الشعبی بیان کرد: این تشکل از بسیج مستضعفان شکل گرفته و هر روزه خبرهای خوبی از آن در دنیا منعکس می‌شود.

امام جمعه خمین اظهار کرد: الگوی وحدت نظامی به عنوان الگوی جدیدی از مقاومت در برابر صهیونیست‌ها شکل گرفته است.

حجت الاسلام میرصادقی با اشاره به سالروز شهاد شهید بهشتی، افزود:شهید بهشتی با پیروی از امام محمد باقر (ع) کار تشکیلاتی انجام داد و دشمنان ابتکار تصمیم و اقدام و عمل را در این شهید بزرگوار دیدند.

وی ادامه داد: دشمنان با تصور بیهوده با شهادت شهید بهشتی قصد ضربه به نظام و انقلاب اسلامی را داشتند در حالی‌که شهادت مظلومانه شهید بهشتی نظام را به خلوص بیشتری حرکت داد.

امام جمعه خمین با تبریک هفته قوه قضائیه بیان کرد:
مردم باید ورودی پرونده‌ها به دادگستری را با گذشت و اخلاق کاهش دهند.

وی با اشاره به حادثه ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب در اوایل انقلاب اسلامی در مسجد ابوذر گفت: این شخصیت بزرگ برای مردم ایران و آزادیخواهان جهان حفظ شد تا شکوفه‌های انقلاب اسلامی به شاخه‌های تناوری تبدیل شود.

حجت الاسلام میرصادقی با اشاره به اختلاف مسلمانان در برخی مسائل مانند وضو، گفت: پیوند امت اسلامی در زمان حج یکی از کارهای تشکیلاتی بزرگ امام باقر(ع) است.

وی با تسلیت شهادت امام محمدباقر(ع)اظهار کرد: انتظار می رود آیین‌های عزاداری این امام بزرگواربا حضور گسترده مردم در مساجد زادگاه امام راحل برگزار شود.

امام جمعه خمین تصریح کرد: امام محمدباقر(ع) نهضت جدیدی را با تربیت شاگردان در سراسر کشورهای اسلامی راه اندازی کرد و با اتصال شبکه‌ای آنها فرهنگ جدیدی ایجاد و اسلام را برگرداند.

امام جمعه خمین با تاکید بر قرائت دعای عرفه و تبریک عید قربان، ادامه داد: عرفه روز شناخت خدا است و عید قربان روز تقدیم همه علائق انسان به خدا است و شهدا مصداق بارزی از این شناخت و گذشت از علائق هستند.

خمین با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha