افزایش سهمیه سربازفناور به ۱۰ هزار نفر از امسال

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان از افزایش سهمیه سربازفناور به سالانه ۱۰ هزار نفر از سال جاری خبر داد و گفت: این سهمیه تنها مختص نیروهای کلیدی شرکت‌های دانش بنیان است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، امکان گذران دوره خدمت سربازی در شرکت های دانش بنیان از جمله تسهیلات ویژه معاونت علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برای دانش بنیان ها است که در طول سالهای اخیر با پیگیری این معاونت و همکاری ستاد کل نیروهای مسلح برقرار شده است.

سهمیه ای برای مشمولان سرباز که معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در حال حاضر ظرفیت سالانه آن به ۱۰ هزار نفر در سال افزایش یافته است.

سهمیه «سرباز فناور» فقط مختص نیروهای کلیدی شرکت‌های فناور است

روح الله دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات سربازی به فناوران شرکت های دانش بنیان از سال ۱۳۹۸با هدف حفظ نیروهای کلیدی شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص دلیل تعریف این تسهیلات برای دانش بنیان اظهارکرد: در واقع شرکت‌های دانش‌بنیان در مراحلی از کار تحقیق و توسعه و یا تولید فناوری نیاز مبرمی به برخی شاغلین کلیدی خود دارند که به منظور جلوگیری از هرگونه وقفه در کار و آسیب به مجموعه های فناور این تسهیل فراهم شده که افراد کلیدی شرکت های دانش بنیان خدمت سربازی خود را در همان شرکت طی کنند.

سهمیه «سرباز فناور» فقط مختص نیروهای کلیدی شرکت‌های فناور است

دهقانی افزود: با کمک های بسیار ارزشمند ستاد کل نیروهای مسلح و البته با موافقت رهبر معظم انقلاب، شرکت های دانش بنیانی که نیروهای کلیدی آنها مشمول خدمت سربازی شده اند می توانند با تاییدیه معاونت علمی سربازی خود را درهمان شرکت بگذرانند.

وی با تصریح اینکه، درحال حاضر سالانه حدود ۸۰۰ نفر از سهمیه سرباز فناور بهره مند می شوند، گفت: البته این ظرفیت چند سال پیش و بر اساس شرایط روز که تعداد شرکت های دانش بنیان کمتر بود اتخاذ شده که با موافقت کلی دریافتی از ستاد کل نیروهای مسلح این ظرفیت به ۱۰ هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد و این یک فرصت طلایی برای دانش بنیان ها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha