۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰
کد خبرنگار: 2158
کد خبر: 85149069
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آتش سوزی پنج هکتار از گندم زارهای روستاهای بروجرد مهار شد

بروجرد - ایرنا - معاون عملیات سازمان آتش نشانی بروجرد گفت: پنج هکتار از گندم زارهای روستای الک آباد بخش مرکزی شهرستان دچار آتش سوزی شده که با اقدام به موقع کشاورزان و آتش نشانان مهار شد.

نادر موسیوند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ظهر امروز بخشی از گندم زارهای روستای الک آباد بخش مرکزی شهرستان بروجرد طعمه حریق شد که بعد از اعلام به آتش نشانی بروجرد ۲ ایستگاه آتش نشانی به محل اعزام شد.

وی اظهار کرد: اهالی روستا با راهنمایی آتش نشانان با کمک چندین دستگاه تراکتور اقدام به ایجاد آتش بر در اطراف گندم زارهای آتش گرفته کردند که ضمن مهار آتش سوزی از سرایت آتش به دیگر مزارع جلوگیری شد.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی بروجرد گفت: با شروع فصل برداشت گندم در مزارع روستایی احتمال آتش سوزی بسیار افزایش می‌یابد و کشاورزان باید هوشیار بوده و همواره آمادگی مهار حریق را داشته باشند.

موسیوند بیان کرد: آتش نشانی بروجرد آموزش‌های لازم برای مهار سریع حریق را به دهیاران و کشاورزان ارائه داده ولی لازم است تا کشاورزان چندین دستگاه تراکتور مجهز به گاو آهن داشته باشند تا در صورت آتش سوزی سریع برای مهار اتش اقدام کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به فاصله زیاد برخی از روستاها با ایستگاه‌های آتش نشانی بروجرد نیاز است که دهیاران آموزش‌های لازم را برای مهار حریق به کشاورزان ارائه دهند، کشاورزان نیز باید با توجه به گرم شدن هوا سریع‌تر اقدام به برداشت محصولات خود نمایند.

معاون عملیات آتش نشانی بروجرد گفت: علت اصلی بیشتر آتش سوزی‌ها در مزارع گندم و جو گرم شدن هوا و وجود بطری‌های شیشه‌ای که مانند ذره بین عمل کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha