۲ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۴۲
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85149255
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحریم‌های جدید آمریکا علیه مقامات روس به بهانه دخالت در انتخابات

تهران-ایرنا- وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه تحریم‌هایی را علیه دو افسر سرویس امنیت فدرال روسیه به اتهام نقش آن‌ها در دخالت در انتخابات آمریکا اعلام کرد.

به گزارش جمعه شب ایرنا از "ایندپندنت", وزارت دادگستری آمریکا اخیرا این دو افسر روس را متهم به تاثیرگذاری در انتخابات محلی آمریکا کرده بود.

مقامات آمریکایی ادعا کردند که افسران روس، ۶ آمریکایی، از جمله دو نفر را که برای کسب یک پست محلی نامزد شده بودند، به خدمت گرفتند تا اطلاعات جمع آوری کنند.

آمریکا همچنین کرملین را به ایجاد تفرقه در این کشور از طریق کاهش اعتماد به فرآیندهای دموکراتیک، تضعیف روابط دیپلماتیک آمریکا و تشویق دیدگاه‌های ضد آمریکا متهم کرد.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی ادعا کرد: کرملین به هدف قرار دادن دموکراسی در سراسر جهان مانند انتخابات آزاد و عادلانه ادامه می‌دهد.

به گزارش ایرنا، پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) مدعی دخالت خارجی در انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا از جمله از سوی روسیه و چین شده و همچنین در مورد این مسئله ابزار نگرانی کرد.

اف بی‌ای یک مرکز فرماندهی برای امنیت انتخابات را در واشنگتن تشکیل داده و مراکزی هم در ۵۶ دفتر خود در سراسر کشور در این راستا راه‌اندازی کرده است.

این مراکز اف‌بی‌آی به شدت وابسته به گروه عملیاتی نفوذ خارجی این آژانس است که وظیفه مقابله با دروغ پراکنی خارجی را دارد. این مراکز همچنین شامل افرادی از بخش تحقیقات جنایی، بخش سایبری و بخش مبارزه با تروریسم نیز می‌شوند.

گروه عملیاتی نفوذ خارجی بر فعالیت‌های که می‌تواند وابسته به دولت‌های خارجی و نیروهای نیابتی آن‌ها باشد، نظارت خواهد کرد.

شبکه ان بی‌سی نیوز در این گزارش عنوان کرد: اف‌بی‌آی مخصوصا درباره اعمال نفوذ از سوی روسیه، چین و ایران در انتخابات میان دوره‌ای کنگره نگران است. آژانس امنیت ملی آمریکا و فرمان سایبری به دنبال شکار بدافزار و نظارت بر اقدامات کشورهای نامبرده هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha