۳ تیر ۱۴۰۲، ۱:۱۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85149306
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا چهار شرکت و هشت فرد چینی را در ارتباط با فنتانیل تحت پیگرد قرار داد

تهران- ایرنا- مریک گارلند وزیر دادگستری آمریکا گفت که واشنگتن چهار شرکت و هشت فرد چینی را به قاچاق مواد سازنده ماده مخدر فنتانیل متهم کرد و تحت پیگرد قرار داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این نخستین باری است که آمریکا شرکت‌های چینی را به قاچاق مواد سازنده فنتانیل به داخل ایالات متحده متهم می‌کند.

پیش از این شرکت‌های چینی به انتقال این مواد به مکزیک متهم می‌شدند.

آمریکا همچین ۲ نفر از هشت نفری را که به قاچاق مواد سازنده فنتانیل متهم و بازداشت کرده است.

وزیر دادگستری آمریکا جمعه گفت: این شرکت‌ها و کارکنان آنها عامدانه تلاش کردند تا فنتانیل مرگبار را برای توزیع در آمریکا تولید کنند.

وی افزود: یکی از این شرکت‌های شیمیایی که در چین مستقر است، بیش از ۲۰۰ کیلوگرم ماده اولیه مرتبط با فنتانیل را با هدف تولید ۵۰ کیلوگرم فنتانیل منتقل کرد. این مقدار برای کشتن ۲۵ میلیون آمریکا کفایت می‌کند.

هوبئی مارول بیونتک، آنهویی رنچنگ تکنولوژی، آنهویی موکر نیو متریال تکنولوژی و هفئی جی.اس.کی ترید چهار شرکت چینی هستند که تحت پیگرد قرار گرفته‌اند.

هشت نفری که تحت پیگرد قرار گرفته‌اند از مدیران اجرایی و کارکنان این شرکت‌ها هستند.

تاد رابینسون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اجرای قانون و مواد مخدر بین‌المللی اخیرا گفت: بیشترین فنتانیلی که در آمریکا مصادر می‌شود از طریق مکزیک به ایالات متحده می‌آید که مواد شیمیایی سازنده آن نیز از چین فراهم می‌شود.

وی افزود: لازم می‌دانیم که جریان انتقال این مواد شیمیایی مختل شود.

فنتانیل یک ماده مخدر و حدود ۵۰ برابر قوی‌تر از هروئین است که تولید آن آسان‌تر و ارزان‌تر است. این ماده با سایر مواد مخدر ترکیب شده و تبعات مرگباری دارد.

به گزارش مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا سال گذشته میلادی ۱۱۰ هزار آمریکایی بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، فنتانیل به یکی از عوامل اصلی مرگ آمریکایی‌های ۱۸ تا ۴۹ ساله تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha