۳ تیر ۱۴۰۲، ۸:۰۵
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85149365
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۶ درصد پرونده‌های شعب حل اختلاف گلستان به صلح و سازش منجر شد

گرگان - ایرنا - معاون قضایی و رییس مرکز توسعه حل اختلاف استان گلستان با اعلام سازش ۴۶ درصد پرونده‌های وارده به شعبات حل اختلاف محاکم قضایی این استان گفت: صلح و سازش در محاکم قضایی گلستان سه درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا احمد جعفری روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: پارسال ۱۲۶ هزار و ۹۶۴ فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف گلستان شد که ۴۳ هزار و ۳۵۵ فقره سازش و ۱۲۷ هزار و ۱۸۳ فقره هم مختومه گردید.

وی بیان کرد: همچنین پارسال هزار و ۵۵۸ پرونده به شعب ویژه صلحی مستقر در زندان‌های گرگان و گنبدکاووس وارد شد که از این تعداد ۷۲ درصد آن با تلاش‌ اعضای شورای حل اختلاف، علما، روحانیون و گذشت طرفین پرونده‌ها سازش شد و آزادی ۳۰۴ زندانی دیون مالی غیرعمد، مهریه، نفقه و موارد مشابه را به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: سال گذشته با تلاش اعضای شورای حل اختلاف، ۲۲ خانواده از قاتلین اعضای خانواده خود گذشتند و از قصاص صرف نظر کردند.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف گلستان گفت: ۹۵ درصد ابلاغ‌های سال گذشته در مرکز توسعه حل اختلاف استان به صورت الکترونیک انجام شد که نسبت به سال ماقبل آن رشد چهار درصدی دارد.

وی گفت: در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری ۲۰ هزار و ۸۸۷ فقره پرونده به این مرکز وارد شده که از این تعداد ۶ هزار و ۴۴۷ فقره معادل ۴۳ درصد با پادرمیانی اعضا شورا، منجر به سازش گردید.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۴۰ هیات صلح ویژه سیستانی‌ها، فرهنگیان، اهل سنت و بخش‌ها و حتی محلات مختلف از جمله محلات جرم‌خیز مرکز استان تاسیس شد و ۳۶۶ ریش سفید و منتفذ اجتماعی در سراسر استان شناسایی و برای هر یک از آنان ابلاغ صلح یار صادر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha