۹۰ رشته حرفه جدید به مراکز آموزش مهارتی مازندران اضافه شد

ساری - ایرنا - مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران از اضافه شدن ۹۰ رشته حرفه جدید به رشته های آموزشی فنی و حرفه ای مراکز این نهاد خبر داد و گفت :‌ این رشته ها متناسب با نیازهای روز و تقاضای افراد از سال گذشته تاکنون به رشته های این مجموعه اضافه شده است .

سید حسین درویشی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه باتوجه به ظرفیت و منابع سرشاری که در مازندران وجود دارد اگر جوانان تحصیل کرده در مسیر مهارت آموزی حرکت کنند به معنای واقعی بیکاری در این دیار رخت بر می‌بندد، افزود : به عنوان نمونه در زمان حاضر واحدهای صنعتی استان به نیروی جوان و دارای مهارت نیاز داد و مدت‌ها است که برای جذب نیرو فراخوان داده است اما بسیاری از مراجعه کنندگان در حوزه‌های مختلف صنعتی و تولیدی دارای مهارت نیستند و در مصاحبه اولیه برای کار در این کارخانه رد می‌شوند.

وی ادامه داد :‌تمامی آموزش های ارائه شده در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای مازندران رایگان است و هزینه ای برای مهارت آموزان ندارد پس نیروهای جوان می توانند با فراگیری این آموزش ها و پشتکاری که دارند زمینه اشتغال آنها در واحدهای صنعتی و تولیدی استان فراهم شود .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از مجموع افرادی که در دوره‌های مهارت آموزی در استان شرکت کردند، دانش آموختگان دانشگاهی هستند، خاطر نشان کرد: به طور قطع در آینده با ایجاد اشتغال برای این قشر از جامعه، روند آمار بیکاری در مازندران کاهش چشمگیری خواهد یافت.

۹۰ رشته حرفه جدید به مراکز آموزش مهارتی مازندران اضافه شد

به گزارش ایرنا، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با در اختیار داشتن ۲۰ آموزشگاه دولتی با ۲۰۰ مربی و ۱۷۶کارگاه فعال و یک هزار و ۷۲۱ آموزشگاه غیردولتی خدمات آموزش حرفه ای را ارائه می کند.

وی گفت :‌ در حوزه آموزش های مهارتی بنا نداریم که این آموزش ها را در سیطره دولت حفظ کنیم موضوع برون سپاری فعالیت ها در دستور کار قرار گرفته است .

درویشی ادامه داد :‌در همین زمینه از ۱۷۶ کارگاه فنی و حرفه ای مازندران تاکنون ۶۰ کارگاره به بخش خصوصی واگذاری شد و ۲۷ کارگاه دیگر نیز در مراحل واگذاری قرار دارد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha