۳۲ اکیپ دامپزشکی استان بوشهر برای نظارت بهداشتی در روز عید قربان فعال هستند

بوشهر - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: همزمان با عید سعید قربان ۳۲ اکیپ سیار دامپزشکی برای نظارت بهداشتی و شرعی ذبح دام در این استان فعال هستند.

به گزارش ایرنا، مهدی تنگستانی مکان روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از این شمار اکیپ پیش‌بینی شده ۱۱ اکیپ ثابت و ۲۱ اکیپ سیار هستند.

وی افزود: در این گروه‌ها ۹ دکتر دامپزشک، ۲۵ بازرس بهداشت گوشت و ۱۰ ناظر شرعی برای ذبح در کشتارگاه‌ها و نقاط تعیین شده در شهرستان‌ها برای ذبح دام مستقر شده و خدمات خود را رایگان ارائه می‌دهند.

تنگستانی مکان ادامه داد: توصیه می‌شود دام‌های قربانی در کشتارگاه تحت نظارت‌های بهداشتی و شرعی ذبح شوند.

وی افزود: در این راستا مجموعه دامپزشکی استان بوشهر تمهیدات ویژه‌ ای برای برگزاری مراسم عید قربان در نظر گرفته است.

تنگستانی مکان با اشاره به اینکه تیم‌های دامپزشکی از صبح روز عید سعید قربان فعال هستند گفت: ذبح دام قربانی در منازل و معابر ممنوع است و تقاضا می‌شود برای جلوگیری از انتشار بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان به خصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو دام‌های قربانی خود را در کشتارگاه و یا مکان‌های تعییین شده در شهرستان‌ها با نظارت‌های بهداشتی و شرعی ذبح کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اضافه کرد: با نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچالی خطر انتقال بیماری تب کریمه کنگو از بین می‌رود.

وی ادامه داد: همچنین توصیه می‌شود در هنگام آماده‌سازی و قطعه بندی گوشت به طور حتم از دست‌کش استفاده شود.

تنگستانی مکان گفت: از مصرف گوشت و جگر نیم پز ‌به طور حتم خودداری شود و از مغز پخت بودن جگر قبل از مصرف اطمینان حاصل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha