۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85149467
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طلاق در زنجان کاهش یافت

زنجان - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای موجود، طلاق در استان زنجان طی سال گذشته کاهش یافت.

مهدی ژاله‌چیان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت احوال به عنوان دستگاه حاکمیتی یکی از ارکان و عناصر مهم و تاثیرگذار حاکمیت است و آمارهای منتشره از سوی این سازمان حساسیت ویژه ای دارد و در برنامه ریزی‌های کلان کشور موثر است.

وی ماموریت مهم و اصلی اداره کل ثبت احوال استان را ثبت وقایع حیاتی چهارگانه اعلام کرد و افزود: از جمله وقایع حیاتی مهمی که توسط این سازمان ثبت می‌شود، مبحث ازدواج است که بر اساس آمارهای موجود سال گذشته تعداد هفت هزار و ۸۲۲ فقره ازدواج در استان زنجان ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان همچنین آمار طلاق ثبت شده در استان را طی سال گذشته ۲ هزار و ۵۹۳ واقعه اعلام کرد و گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه قبل از آن که ۲ هزار و ۶۷۵ واقعه بود کاهش سه درصدی داشته است.

ژاله‌چیان در ارتباط با تعداد کارت‌های هوشمند ملی صادر شده نیز گفت: تا پایان سال گذشته در مجموع ۹۹.۷ درصد واجدان شرایط در استان برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کردند.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان از شهروندانی که تاکنون برای دریافت کارت هوشمند ثبت نام نکرده اند، خواست برای پیشگیری از بروز هرگونه مشکل در اسرع وقت نسبت به این امر اقدام کنند.

وی از فراهم شدن امکان تغییر عکس کارت ملی خبر داد و گفت: شهروندانی که احساس می کنند عکس روی کارت ملی آنان شرایط مطلوبی ندارد می توانند با مراجعه به اداره های ثبت احوال نسبت به تغییر عکس و البته تعویض کارت ملی خود اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha