استاندار لرستان: شهدا امنیت کشور را تضمین کردند

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: شهدا با جانفشانی خود امنیت کشور را تضمین کردند بنابراین جایگاه آنان باید تبیین و به نسل جوان منتقل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرهاد زیویار روز شنبه در یادواره شهدای روستای ولیعصر شهرستان پلدختر اظهار کرد: جمهوری اسلامی داشته ها و ذخیره های ارزشمندی دارد و پاسداری از ارزش های فرهنگی، تاریخ کشور را نیز حفظ می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت هایی مانند شهدا در دنیا وجود ندارد تصریح کرد: این ذخیره وجوه متفاوتی دارد چراکه بزرگی و عظمت شهدا رمز ماندگاری جمهوری اسلامی می باشد و قابل وصف نیست.

وی با اشاره به اینکه صیانت از دین، کشور و ارزش ها نیازمند تداوم راه شهدا است بیان کرد: جانفشانی و ایثار شهدا، اوج تعالی یک انسان است که با گذشت از جان خود، دفاع از نوامیس کشور را به بهترین نحو انجام داده اند.

استاندار لرستان همچنین به ۱۹ شهید روستای ولیعصر شهرستان پلدختر اشاره کرد و افزود: شهیدان در شناسنامه و هویت ایران اسلامی نقش اساسی داشته و گرامیداشت یاد و خاطره آنان کمترین اقدام در این راستا می‌باشد که امیدواریم بتوانیم دین آنها را ادا کنیم.

زیویار ادامه داد: مکتب شهدا، مکتب اهل بیت (ع) و حضور در مجالس گرامیداشت شهیدان باعث افتخار است که شهرستان پلدختر نیز با لقب هویزه ثانی، جوانان برومندی را در راه دفاع از کشور تقدیم کرده است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای استان در پاییز امسال تاکید کرد: همچنان در مقابل تجاوز دشمنان به این مرز و بوم ایستادگی خواهیم کرد چراکه شهدا زنده و الگوی ما هستند.

لرستان بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha