۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85149656
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز خرید گندم شهرستان جاجرم خراسان‌شمالی راه اندازی شد

بجنورد-ایرنا- فرماندار شهرستان جاجرم در خراسان شمالی گفت: مرکز خرید گندم این شهرستان راه اندازی و با فعالیت آن از خروج این محصول استراتژیک به خارج استان جلوگیری شد.

مصطفی حاج زاده روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مرکز، تنها مرکز خرید گندم در بخش مرکزی جاجرم است و نبود آن سبب شده بود تا کشاورزان بخشی از گندم های تولیدی را در استان خراسان رضوی به دولت تحویل دهند.

وی با بیان اینکه سال‌های گذشته ۳۰ تا ۵۰ درصد از گندم‌های تولیدی این بخش راهی سیلوهای خراسان رضوی می‌شد افزود: طولانی بودن مسافت برای تحویل گندم موجب شده بود تا کشاورزان محصول تولیدی را در شهر جوین خراسان رضوی تحویل دهند.

فرماندار جاجرم خاطرنشان کرد: یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی در بخش مرکزی جاجرم در سال زراعی جاری زیر کشت گندم رفته است و سالانه سه هزار تُن از این محصول برداشت می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان در ۲۴ مرکز خریداری می‌شود و اقدامات لازم برای تحویل گرفتن محصول گندم کاران انجام شده است.

شهرستان جاجرم در جنوب غربی استان خراسان شمالی واقع شده و این شهرستان از سه بخش مرکزی، سنخواست و شوقان تشکیل شده است.

کشاورزان خراسان شمالی در سال زراعی جاری ۹۵ هزار هکتار از اراضی دیم و ۴۸ هزار هکتار از اراضی آبی را به کشت گندم اختصاص دادند و اکنون برداشت محصول از این کشتزارها در حال انجام است.

سهم بخش کشاورزی استان ۱.۱ درصد از تولید ناخالص بخش کشاورزی کشور است که مهمترین بخش تولیدی استان بخش کشاورزی است.

حدود ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است این استان دارای هشت شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، فاروج، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha