فرماندار قشم: دستگاه قضایی در تحقق امنیت اجتماعی نقش مهم و حساسی دارد

 قشم - ایرنا - فرماندار شهرستان قشم با بیان اینکه دستگاه قضایی در تامین عدالت و تحقق امنیت اجتماعی جایگاه و نقش مهم و حساسی دارد، گفت: اجرای عدالت اجتماعی و احقاق حقوق افراد یکی از مهمترین عوامل آسایش شهروندان است که مسوولان قضایی، قضات، دادیاران، دادرسان و کارکنان این دستگاه در این مهم نقش تعیین کننده ای دارند.

محمد محمدحسینی روز شنبه در سومین روز از هفته قوه قضاییه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: هفته قوه قضاییه و گرامیداشت حادثه هفتم تیر ماه فرصت مغتنمی برای یادآوری جنایات و خیانت های منافقین کوردل و به نمایش گذاشتن دستاوردهای دستگاه قضایی نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: این هفته فرصتی گرانقدر و ارزشمند برای تکریم مقام شهیدان بزرگوار انقلاب اسلامی و محکوم کردن توطئه‌های استکبار جهانی علیه مردم انقلابی و آگاه ایران اسلامی است.

فرماندار قشم با بیان اینکه قوه قضاییه رکن اساسی برقراری عدالت، تحقق حقوق شهروندی و دفاع از مظلومان است، افزود: بی گمان کارگزاران‌ دستگاه قضا پاسداران راستین قانون اساسی هستند که در سایه نصایح و رهنمودهای مقام معظم رهبری و در راستای تحقق عدالت در کشور، وظیفه ای حساس و مسوولیتی خطیر در حمایت از حقوق فردی و اجتماعی ملت را بر عهده دارند.

محمد حسینی با اشاره به این سخن شهید آیت‌ الله سیدمحمد حسینی بهشتی که عدالت اخلاقی زمینه ساز تحقق عدالت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در هر جامعه است، گفت: عدالت تنها مربوط به مسایل مادی و اقتصادی نیست بلکه تمام امور جزیی و کلی را شامل می شود.

وی با بیان اینکه عدالت از نظر دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای دارد به طوری که با بینش و جهان بینی یک مسلمان مرتبط است، بیان داشت: در مورد اهمیت چشمگیر عدالت همین بس که نظام آفرینش بر اساس آن بنا نهاده شده و محور جامعه اسلامی نیز عدالت در ابعاد مختلف است.

به گزارش ایرنا در روز هفتم تیر ۱۳۶۰ آیت‌ الله سیدمحمد حسینی بهشتی، و بیش از ۷۰ تن از مقام ها و چهره‌ های برجسته سیاسی از جمله چهار وزیر، چند معاون وزیر، ۲۷ نماینده مجلس و جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در جریان انفجار مقر اصلی این حزب به شهادت رسیدند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha