بهره‌برداری از ۳ پایگاه ایمنی در تهران / رویکرد تشریفاتی سازمان مدیریت بحران تغییر کرد

تهران - ایرنا - رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به افتتاح ۶ پایگاه مدیریت بحران در سال جاری اشاره کرد و گفت: ۳ پایگاه امروز به بهره‌برداری می‌رسد و سه پایگاه دیگر نیز در نیمه دوم سال؛ در مناطق یک، ۱۵ و ۲۲ بهره‌برداری می‌شوند.

به گزارش ایرنا؛ علی نصیری در آیین افتتاح پروژه های این سازمان که امروز شنبه در جریان پنجاه و نهمین پویش امیدوافتخار برگزار شد، با اشاره به افتتاح سه پایگاه جدید مدیریت بحران، اظهار داشت: در بحث ایمنی ۲۸۰۰ مدرسه را ایمن سازی می کنیم و پروژه هایی در بحث سامانه‌های پایش مخاطرات جوی ، توسعه ناوگان خودرویی و موتوری، تأمین انرژی پایگاه های منتخب و تجهیز مساجد و مدارس‌ منتخب داریم.

وی افزود: در هر ناحیه باید یک پایگاه مدیریت بحران مستقر شود و در ۵ ورودی شهر پایگاه های معین را خواهیم داشت که تحویل استان‌های معین می شود. بنابراین باید بیش از ۳۰ پایگاه اضافه کنیم که امسال ۶ پایگاه افتتاح می شود که ۳ مورد آن امروز افتتاح می شوند و سه پایگاه دیگر نیز در نیمه دوم سال؛ این پایگاه ها در منطقه یک و ۱۵ و ۲۲ خواهند بود.

نصیری ادامه داد: هر پایگاه ۹۰۰ متر مربع زیر بنا دارد در بحث پایگاه ها باید این نکته را یادآور شویم که ۵۲ پایگاهی که در اختیار سازمان ورزش و ورزش بانوان بود بدون هیچ آسیبی به کاربری ورزش بانوان، بخشی از آن به وظایف مدیریت بحران اختصاص داده خواهد شد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اضافه کرد: ۱۸۰ میلیارد تومان برای احداث و تجهیز این سه پایگاه مدیریت بحران هزینه شده است. ‌

وی گفت: در راستای مسئولیت پذیری شهرداری، از ۴۵۰۰ مدرسه تهران، حدود ۲۸۰۰ مدرسه را در فاز اول با هماهنگی و همکاری و آموزش پرورش و سازمان نوسازی مدارس استان تهران در بحث سلامت و محیط زیست ارزیابی و موارد ناایمنی آن را احصا می کنیم و پس از آن رفع می شود.

سامانه برف سنجی پایتخت تکمیل شد

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد: ۵ ایستگاه برف سنجی را برای افتتاح امروز داریم و در واقع تکمیل سامانه‌ برف سنجی را خواهیم داشت و ۲۲ ایستگاه‌ باد سنجی و میز پایش سمت و سرعت باد و ارتفاع برف را نیز بهره برداری می کنیم .

وی یادآور شد: ۱۶ دستگاه خودروی سبک و ۲۲ دستگاه موتور سیکلت و یک دستگاه جرثقیل سه تن به ناوگان ما اضافه می شود که هزینه آنها ۴۶ میلیارد تومان است.

نصیری افزود: با تامین اعتبار ۵۰۰ هزار دلاری توسط دفتر یو ان دی پی، (دفتر برنامه توسعه ملل متحد) موفق شدیم که ۸ پایگاه مدیریت بحران شهر را به سامانه نیروگاه های کوچک مقیاس خورشیدی مجهز کنیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته طرح دوام مسجد محور و مدرسه محور افتتاح شد و امسال تعدادی قابل قبولی عضو گیری داشتیم و در این زمینه اهدای کمک های تجهیزات دوام در سه مسجد و ۷ مدرسه را برای امروز خواهیم داشت.

بهره‌برداری از ۳ پایگاه ایمنی در تهران / رویکرد تشریفاتی سازمان مدیریت بحران تغییر کرد

رویکرد تشریفاتی سازمان مدیریت بحران شهر تهران تغییر کرده است

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر نیز در این آیین اظهار داشت: اتفاق بزرگ این دوره از مدیریت شهری این است که رویکرد تشریفاتی سازمان مدیریت بحران شهرداری تعییر و این سازمان به یک سازمان عملیاتی و اجرایی تبدیل شد.

وی افزود: هدف ما شهر ایمن و آماده است و اقدام بسیار خوب، ارزیابی ایمنی مدارس با هماهنگی آموزش و پرورش است و امیدواریم رفع عدم انطباق ها نیز در این حوزه پیش برود چرا که ما همزمان ایمنی پارک ها و دیگر نقاط را نیز مد نظر داریم.

بابایی افزود: یکی از اقدامات مهم دیگر بحث تعیین تکلیف ساختمان‌های ناایمن شهر تهران بود که قسمتی از آنها فرآیند ایمن سازی را شروع کردند، حدود ۱۴ جلسه را در مناطق در قالب شهر ایمن برگزار کردیم و این نشان از اهتمام مدیریت شهری به مساله ایمنی دارد.

این عضو شورای شهر در پایان خاطرنشان کرد: از افتتاح های امروز تشکر می کنم چرا که سوله های بحران از نیازهای شهر است و امیدواریم موضوع احداث در سایر نواحی نیز پیگیری شود. در شورای شهر نیز نسبت به سال گذشته بودجه عمرانی را در حوزه پیشگیری و بحران دو برابر کردیم.

در ادامه این مراسم، سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک در ارتباط ویدئو کنفرانسی در افتتاح سوله بحران اراج در این منطقه گفت: این سوله از سال ۹۲ کلید خورده بود و امروز بعد از ۱۰ سال به صورت کامل افتتاح می شود. این مجموعه ۳۵۰۰ متر زمین و ۱۲۰۰ متر زیربنا دارد که ۵۰ میلیارد تومان اعتبار آن است.

وی افزود: در حال حاضر سه پایگاه در ۱۰ ناحیه داریم و این سوله چهارمین سوله است و از پنجمین سوله نیز که پروژه یاران است در آینده‌ای نزدیک بهره براری می کنیم.

در ادامه شیری شهردار منطقه ۱۵ در باره افتتاح سوله بحران مسعویه گفت: با این افتتاح، ۹ پایگاه مدیریت بحران در منطقه خواهیم داشت و در واقع یک پایگاه ویژه و یک پایگاه معین در کنار پایگاه های نواحی هفت گانه منطقه خواهیم داشت. هزینه این پایگاه ۶۰ میلیارد تومان است و اگر بحث زمین و تملک را حساب کنیم دوبرابر این عدد برای مدیریت شهری هزینه داشته است.

همچنین حمیدرضا حاجوی شهردار منطقه ۲۲ نیز درباره پایگاه شهرک چشمه که امروز افتتاح شد، گفت: در این منطقه به استانداردهای پایگاه مدیرت بحران نزدیک می شویم ، ۸ پایگاه و سه سایت اسکان اضطراری بزرگ مقیاس در منطقه داریم.

وی افزود: توسعه و تجهیز سایت های اسکان اضطراری برنامه مهم امسال است و توجه به مخازن آب شرب نیز از دیگر برنامه های مهم سال ۱۴۰۲ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha